PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Za nami pierwsza edycja Agro Days – Dni Hodowcy

W miniony weekend w Centrum Targowo – Kongresowym MT Polska w Warszawie odbyła się pierwsza edycja Agro Days - Dni Hodowcy.



Za nami pierwsza edycja Agro Days – Dni Hodowcy. Impreza ta była swego rodzaju połączeniem targów rolniczych, oraz sesji wykładowych, w czasie których poruszano wybrane aspekty poszczególnych gałęzi produkcji zwierzęcej.

Spotkanie rozpoczęła debata zatytułowana „Made in Poland” – jak wykreować modę na polskie produkty? Polska żywność: szanse i perspektywy. Jak zauważyli uczestnicy debaty, po latach zapatrzenia w produkty pochodzące z zagranicy, społeczeństwo coraz częściej docenia i poszukuje żywność wyprodukowaną w naszym kraju. Niezbędna jest jednak nie tylko dbałość o wysoką jakość takiej żywności, ale również możliwość jej łatwej identyfikacji podczas zakupów.

W czasie debaty omówiono także najważniejsze zagrożenia dla krajowej produkcji zwierzęcej (w tym zakaz stosowania pasz pochodzących z roślin modyfikowanych genetycznie), oraz szanse rozwoju eksportu krajowej żywności. W debacie udział wzięli: Witold Strobel (dyrektor Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa), Andrzej Romaniuk (Główny Inspektor Jakości Handlowej Artykułów Rolno – Spożywczych), (Leszek Hądzlik (prezydent Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka), Michał Koleśnikow (Bank BGŻ BNP Paribas) i Łukasz Dominiak, (dyrektor generalny Krajowej Izby Drobiarstwa). Organizatora imprezy – firmę De Heus, reprezentował ponadto Witold Obidziński, dyrektor regionu Europy Centralnej i Południowo – Wschodniej.

Po zakończeniu oficjalnej części wydarzenia, rozpoczęły się sesje wykładowe poświęcone najważniejszym aspektom produkcji zwierzęcej. W panelu dla producentów mleka mówiono między innymi o opłacalności tej gałęzi produkcji rolnej, kontroli jednego z największych zagrożeń zdrowotnych – mastitis, czy o ograniczeniu użycia antybiotyków w produkcji mleka.

W czasie panelu dla producentów drobiu mówiono między innymi o przyszłości drobiarstwa w Polsce i na świecie, konkurencyjności mięsa drobiowego na tle innych gatunków, czy o możliwościach finansowania inwestycji w produkcję drobiarską w świetle problemów z ptasią grypą.

Podczas sesji wykładowej dla producentów trzody chlewnej mówiono natomiast między innymi o znaczeniu genetyki w uzyskiwaniu optymalnych wyników produkcyjnych, najczęstszych problemach, na jakie napotykają rolnicy inwestujący w nowe chlewnie czy możliwościach poprawy wyników rozrodu loch. Ciekawym punktem programu był także wykład odpowiadający na pytanie przy jakich uwarunkowaniach zasadna jest inwestycja w instalację płynnego żywienia świń.

Agro Days, było również okazją do zapoznania się z ofertą wiodących firm oferujących rozwiązania techniczne, żywieniowe i hodowlane dla współczesnego rolnictwa. W trakcie imprezy goście mogli zwiedzić stoiska blisko 75 firm.

Jak podaje organizator, w tegorocznej edycji imprezy wzięło udział blisko 3 tys. zwiedzających.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • Maciek 2017-10-17 07:30:02
    Coraz więcej imprez targowych, a coraz mniej firm zainteresowanych wystawianiem się i coraz mniej zwiedzających. Za kilka lat takie dni hodowcy i inne tego typu umrą śmiercią naturalną bo będą tam tylko ludzie którzy przyszli po gadżety
  • Z 2017-10-16 18:40:43
    Słabo się reklamowali może bym pojechał gdybym wiedział
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.104.202
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!