Za nami pierwsza edycja Agro Days – Dni Hodowcy. Impreza ta była swego rodzaju połączeniem targów rolniczych, oraz sesji wykładowych, w czasie których poruszano wybrane aspekty poszczególnych gałęzi produkcji zwierzęcej.

Spotkanie rozpoczęła debata zatytułowana „Made in Poland” – jak wykreować modę na polskie produkty? Polska żywność: szanse i perspektywy. Jak zauważyli uczestnicy debaty, po latach zapatrzenia w produkty pochodzące z zagranicy, społeczeństwo coraz częściej docenia i poszukuje żywność wyprodukowaną w naszym kraju. Niezbędna jest jednak nie tylko dbałość o wysoką jakość takiej żywności, ale również możliwość jej łatwej identyfikacji podczas zakupów.

W czasie debaty omówiono także najważniejsze zagrożenia dla krajowej produkcji zwierzęcej (w tym zakaz stosowania pasz pochodzących z roślin modyfikowanych genetycznie), oraz szanse rozwoju eksportu krajowej żywności. W debacie udział wzięli: Witold Strobel (dyrektor Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa), Andrzej Romaniuk (Główny Inspektor Jakości Handlowej Artykułów Rolno – Spożywczych), (Leszek Hądzlik (prezydent Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka), Michał Koleśnikow (Bank BGŻ BNP Paribas) i Łukasz Dominiak, (dyrektor generalny Krajowej Izby Drobiarstwa). Organizatora imprezy – firmę De Heus, reprezentował ponadto Witold Obidziński, dyrektor regionu Europy Centralnej i Południowo – Wschodniej.

Po zakończeniu oficjalnej części wydarzenia, rozpoczęły się sesje wykładowe poświęcone najważniejszym aspektom produkcji zwierzęcej. W panelu dla producentów mleka mówiono między innymi o opłacalności tej gałęzi produkcji rolnej, kontroli jednego z największych zagrożeń zdrowotnych – mastitis, czy o ograniczeniu użycia antybiotyków w produkcji mleka.

W czasie panelu dla producentów drobiu mówiono między innymi o przyszłości drobiarstwa w Polsce i na świecie, konkurencyjności mięsa drobiowego na tle innych gatunków, czy o możliwościach finansowania inwestycji w produkcję drobiarską w świetle problemów z ptasią grypą.

Podczas sesji wykładowej dla producentów trzody chlewnej mówiono natomiast między innymi o znaczeniu genetyki w uzyskiwaniu optymalnych wyników produkcyjnych, najczęstszych problemach, na jakie napotykają rolnicy inwestujący w nowe chlewnie czy możliwościach poprawy wyników rozrodu loch. Ciekawym punktem programu był także wykład odpowiadający na pytanie przy jakich uwarunkowaniach zasadna jest inwestycja w instalację płynnego żywienia świń.

Agro Days, było również okazją do zapoznania się z ofertą wiodących firm oferujących rozwiązania techniczne, żywieniowe i hodowlane dla współczesnego rolnictwa. W trakcie imprezy goście mogli zwiedzić stoiska blisko 75 firm.

Jak podaje organizator, w tegorocznej edycji imprezy wzięło udział blisko 3 tys. zwiedzających.

Podobał się artykuł? Podziel się!