Spółka wyemitowała dotychczas cztery serie notowanych obligacji o wartości prawie 85 mln zł - w tym 45 mln w roku 2014, 20 mln w roku 2011 oraz 17,78 mln w roku 2012 - zachowując przy tym zrównoważoną strukturę zadłużenia oraz osiągając ponadprzeciętne wyniki działalności.

- Zakłady Mięsne Henryk Kania są na etapie intensywnego wzrostu. W 2014 r. zysk netto wzrósł o 108 proc., a przychody zwiększyły się o ponad 40 proc. Naszym celem jest stałe poszerzanie skali działalności oraz kontynuowanie przynoszącej doskonałe rezultaty strategii rozwoju spółki. W nadchodzącym roku planujemy między innymi zwiększyć sprzedaż produktów pod marką własną, rozszerzyć linię asortymentową wyrobów plastrowanych, wdrożyć program umaszynowienia procesów przetwórczych, a także podjąć inne działania mające na celu optymalizację i automatyzację produkcji. Środki pozyskane dzięki emisji obligacji serii E zostaną przeznaczone przede wszystkim na rozwój organiczny spółki - mówi Grzegorz Minczanowski, prezes ZM Henryk Kania.

W 2014 roku spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 851,75 mln zł, co oznacza wzrost o 41 proc. w porównaniu do roku 2013. Zysk netto spółki wyniósł 31,77 mln zł i był o 108 proc. wyższy rok do roku.

Według danych instytutu GfK Polonia, wędliny paczkowane pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro nabyło w 2014 roku około 5,7 miliona gospodarstw domowych. Oznacza to, że w analizowanym okresie prawie co drugie gospodarstwo domowe kupiło produkty konfekcjonowane z Pszczyny.

W 2014 roku udział marki Henryk Kania i Henryk Kania Maestro na rynku kabanosów paczkowanych wyniósł 14 proc. Wyraźnie widoczne tendencje wśród konsumentów, którzy coraz częściej sięgają po paczkowane produkty mięsne, pozwalają stwierdzić, że wędliny w opakowaniach mogą w najbliższych latach zdominować rynek i znacząco zwiększyć udział w koszyku zakupów wobec tych sprzedawanych na wagę. Stanowi to pozytywny prognostyk dla marek Henryk Kania i Henryk Kania Maestro, które stale rozszerzają i dostosowują portfolio produktów paczkowanych do aktualnych trendów.

W 2013 roku wartość polskiego rynku mięs i wędlin przekroczyła poziom 27 mld zł. Konsumenci przeznaczają na zakup wędlin ponad połowę swojego budżetu na produkty mięsne.

ZM Henryk Kania konsekwentnie realizuje strategię skoncentrowaną na poszerzaniu asortymentu oferowanych produktów oraz długofalowej współpracy z czołowymi sieciami handlowymi w kraju, takimi jak m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Kaufland, Lidl, Makro, Real czy Żabka. Spółka konsekwentnie realizuje strategię skoncentrowaną na poszerzaniu asortymentu oferowanych produktów oraz długofalowej współpracy z czołowymi sieciami handlowymi w kraju, takimi jak m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Kaufland, Lidl, Makro, Real czy Żabka.