PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Zwiększył się eksport mięsa dzięki kampaniom promocyjnym

Kampanie promocyjne mają duży wpływ na wzrost eksportu mięsa - poinformowała dyrektor Agnieszka Różańska z Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI). Dodała, że np. eksport wieprzowiny do Korei wzrósł dzięki temu w ub. r. czterokrotnie.



- Kampanie promocyjne przynoszą efekty, nie tylko sprzedażowe, ale także pogłębiają relacje biznesowe, co w dalszej perspektywie będzie wpływało na zwiększenie eksportu - powiedziała Różańska. Zaznaczyła, że największe efekty osiągnięto w przypadku Korei Płd., dokąd eksport wieprzowiny wzrósł czterokrotnie. Wyjaśniła, że w 2011 r. do tego kraju z Polski wywieziono ponad 16 tys. t, głównie boczku, żeberek i świńskich nóżek. Oznacza to, że wzrost eksportu tego mięsa do Korei z Polski był największy wśród wszystkich krajów europejskich - dodała.

UPEMI zajmuje się promowaniem polskiego mięsa już od 2008 r. Obecnie kończy się druga kampania współfinansowana z unijnych pieniędzy, skierowana na rynek Stanów Zjednoczonych i Korei Południowej oraz Wietnamu.

Według Różańskiej, wyniki sprzedaży wskazują, że w 2012 r. eksport mięsa do Korei Płd. będzie jeszcze wyższy niż w ub.r. W pierwszej br. do Korei Płd. trafiło ponad 9 tys. ton wieprzowiny. Jej zdaniem, rynek koreański jest bardzo perspektywiczny, gdyż produkcja mięsa w tym kraju nie wystarcza do pokrycia krajowych potrzeb.

W ocenie dyrektor, warto jest także promować wieprzowinę w Wietnamie. Jak tłumaczyła, jest to kraj, który dopiero otwiera swój rynek dla produktów europejskich, dlatego na razie wymiana handlowa z UE jest niewielka, ale systematycznie rośnie. W 2011 r. największym wśród eksporterów z Europy były Niemcy, które sprzedały do Wietnamu żywność o wartości 1,7 mld euro. Polska sprzedała tam produkty za ponad 93 mln euro.

W ubiegłym roku Wietnam sprowadził z UE łącznie tylko 1,5 tys. tony wieprzowiny; najwięcej wysłała Hiszpania - 522 tony. Różańska wyjaśniła, że Polska na razie sprzedaje tam "śladowe" ilości mięsa, ale w jej ocenie są perspektywy na znaczący wzrost sprzedaży. W 2010 r. z Polski do Wietnamu trafiło 22 tony wieprzowiny i 24 tony wołowiny.

Różańska poinformowała, że UPEMI przygotowała projekt kolejnej kampanii, który jest obecnie oceniany przez Agencję Rynku Rolnego. Po jego zaakceptowaniu, Agencja przekaże ten dokument do Komisji Europejskiej. Jeżeli KE uzna, że projekt jest dobry, dofinansuje jego realizację. Decyzja KE powinna zapaść do kwietnia 2013 r. - wyjaśniła.

- Mam nadzieję, że KE przyzna nam kolejne pieniądze na nową kampanię. Naszym atutem jest fakt, że jest to kontynuacja dotychczasowych działań i wieloletniej strategii - powiedziała. Dodała, że będzie to kampania obliczona na 3 lata i skierowana na rynki Korei Płd., Wietnamu i USA. UPEMI planuje, że kampania ruszy w lipcu przyszłego roku.

Zaznaczyła, że w przypadku rynku amerykańskiego promowane będą głównie wyroby typu "premium". UPEMI mniej będzie uczestniczyła w targach na terenie USA, natomiast większy nacisk położy na współpracę z importerami żywności, uczestnictwo w konferencjach i sympozjach. Kampania będzie prowadzona przede wszystkim w Chicago, gdzie mieszka najwięcej Polaków - dodała.

Stany Zjednoczone w 2011 roku sprowadziły z innych krajów 364 tys. ton wieprzowiny, w tym 40 tys. ton w krajów UE - także z Polski. Jednak w 2011 r. polscy producenci wyeksportowali o 22 proc. mniej mięsa niż w 2010, spadła także wartość tego eksportu. Zdaniem Różańskiej, spadek sprzedaży spowodowany był m.in. zmniejszeniem krajowej produkcji mięsa wieprzowego.

Jeżeli chodzi o rynki azjatyckie, działania informacyjno-promocyjne będą nadal prowadzone na różnego rodzaju targach branżowych, gdyż jest to główne miejsce nawiązywania kontaktów biznesowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.166.130.157
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!