Nowa seria 6 przyniosła ze sobą dużo rewolucyjnych zmian, o których już pisaliśmy. Jednakże grupa SDF nie spoczywa na laurach. Po zaprezentowaniu ciągników z klasycznymi przekładniami jak i skrzyniami powershift oraz RCshift przyszła kolej na warianty z przekładniami bezstopniowymi TTV.

⇒ Co się zmieniło w serii 6 i 7 Deutz? Przeczytaj tutaj.

 Future Farming – ciąg dalszy

- Nowa Seria 6 z silnikami cztero-cylindrowymi to doskonałe połączenie technologii i designu. Marka Deutz-Fahr wprowadza do oferty modele 6120TTV, 6130TTV i 6140TTV, które charakteryzuje między innymi zwarta bryła nadwozia. Orka, siew, zabiegi uprawowe, transport, zbiór plonów, prace z ładowaczem czołowym, różnorodne wyposażenie nowych modeli Serii 6 sprawia, że nic nie jest problemem. Świetna zwrotność, ogromna wydajność i skuteczność działania to cechy opisujące nowe modele Serii 6 - tak grupa SDF ocenia swoje najnowsze produkty

Warto zauważyć, że skrzynie TTV pojawiły się w ofercie nieprzypadkowo. Modele o mocach 120-140 KM to jedne z najchętniej wybieranych ciągników zarówno jako główna siła pociągowa jak i ciągnik pomocniczy w większych gospodarstwach, gdzie chętnie powierza im się role transportowe, a tu przekładnia bezstopniowa może zaoferować najwięcej.

Wysoki standard

Wszystkie trzy modele (6120, 6130, 6140) bazują na przekładniach SDF. Najsłabszy model 6120 TTV o mocy 126 KM został wyposażony w skrzynię T5431 CVT zaś modele 6130 TTV (130 KM) oraz 6140 TTV (136 KM) w przekładnię o oznaczeniu T5451 CVT. Obie przekładnie dysponują dwoma zakresami pracy przeznaczonymi do prac polowych oraz transportu, w obu wariantach wyboru dokonujemy za pomocą przycisku na konsoli.

W standardzie maksymalna prędkość jazdy wynosi 50 km/h z możliwością elektronicznego ograniczenia do 40 km/h w trybie 40ECO gdy priorytetem nie jest czas, a oszczędność paliwa. W skład standardowego wyposażenia wchodzi również napęd na obie osie wraz z blokadami, sterowane elektro-hydraulicznie z możliwością automatycznego załączania blokad (ASM) oraz WOM z trzema prędkościami 540/540E/1000. W opcji znajdziemy między innymi przedni WOM czy amortyzowaną przednią oś.

⇒ Większy, cięższy, mocniejszy - wszystko o serii 6 Deutz-Fahr

SDF zdradza, że planowane jest dalsze powiększanie oferty przekładni własnej konstrukcji w pozostałych modelach, jednak na to trzeba będzie poczekać najprawdopodobniej do przyszłego roku. Jeśli zaś chodzi o opisywane wyżej modele to można już składać na nie zamówienia a pierwsze dostawy do klientów są planowane na wrzesień br.

Podobał się artykuł? Podziel się!