Opony serii VT-Tractor to oczywiście przedstawiciele rodziny opon radialnych. A zatem mamy możliwość obniżenia ciśnienia w celu poprawy efektywności pracy na podłożach które powodują wzmożony poślizg przy nominalnym ciśnieniu. W przypadku opon Bridgestone obniżenie ciśnienia może być bardzo duże, nawet do 0,8 bara (w większości modeli), a to wynik stawiający je w ścisłej czołówce.

 - Przy projektowaniu opon premium skupiliśmy się na trzech najbardziej istotnych aspektach eksploatacyjnych. Są to: ochrona plonów przez mniejsze ubicie gleby, obniżenie zużycia paliwa oraz zachowanie maksymalnej trakcji. Aby osiągnąć te cele, w oponach VT Tractor zastosowano technologię VF (ang. Very High Flection). W porównaniu do standardowych opon rolniczych opony Bridgestone wyprodukowane w technologii VF pozwalają zredukować ciśnienie robocze nawet do 0,6 bar. Zwiększona przez to powierzchnia kontaktu opony z glebą powoduje mniejszy nacisk jednostkowy - wyjaśnia Patryk Jasik, menedżer działu technicznego w Bridgestone Sales Polska.

 Wszystko to po to aby zminimalizować ugniatanie gleby, zwiększyć uciąg i ograniczyć poślizg. Impulsem do stworzenia takich opon był oczywiście wszechobecny trend do maksymalizacji efektywności rozwiązań.

 - Dzięki temu mamy mniejsze ubicie gleby, co sprzyja ochronie upraw i lepszej trakcji, a w konsekwencji gwarantuje większe plony i mniejsze zużycie paliwa. Kolejną korzyścią dla użytkownika opon Bridgestone VT Tractor jest możliwość przeniesienia nawet o 40 proc. więcej obciążenia przy tym samym ciśnieniu w porównaniu do zwykłych opon rolniczych - wyjaśnia Jasik.

Właśnie dlatego pod marką Bridgestone została opracowana opona dla najbardziej wymagających klientów. W przypadku osób mniej wymagających lub poszukujących opon skrojonych na miarę ciągnika o mniejszej mocy lub pracującego w innych warunkach, Bridgestone kieruje zainteresowanych swoimi produktami do firmy Firestone, która należy do marki.

 - W ostatnich latach odnotowujemy widoczny wzrost zainteresowania większymi, mocniejszymi i bardziej precyzyjnymi ciągnikami rolniczymi oraz kombajnami, które stawiają nowe wymagania w zakresie ogumienia rolniczego. Współczesny użytkownik ciągnika wymaga, aby opona rolnicza przenosiła większe obciążenia, zapewniając wysoki komfort jazdy oraz niskie zużycie paliwa. Przykładem realizacji tych wymagań może być seria opon Bridgestone VT Tractor dedykowaną do najwyższej klasy ciągników rolniczych dużej mocy - dodaje specjalista z Bridgestone.

Unikalną cechą rozwiązań zastosowanych w Bridgestone VT Tractor jest także konstrukcja mocowania na feldze, która pozwala na łatwe i szybkie dopasowanie opony do standardowej felgi.

 - Co więcej, zalet technologii opon Bridgestone VT Tractor możemy doświadczyć bez konieczności poniesienia dodatkowych kosztów wymiany felg, ponieważ opracowany przez Bridgestone eksperymentalny standard Narrow Rim Option pozwala na montaż opon na standardowych felgach w danym rozmiarze - podkreśla Jasik.