PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Być rzetelnym partnerem

Być rzetelnym partnerem

Autor: farmer.pl

Dodano: 21-10-2017 07:14

Tagi:

Innowacyjne rozwiązania technologiczne, które coraz częściej spotyka się w polskich gospodarstwach, powodują nieustanny rozwój oferty producentów maszyn rolniczych. Ma ona sprostać wymaganiom coraz bardziej wymagających klientów. O tym, w jaki sposób zapewnić rolnikom innowacyjne maszyny, pomoc w zakresie ich użytkowania oraz wydajne wsparcie, rozmawiamy z Mirosławem Leszczyńskim, prezesem zarządu John Deere Polska.



"Farmer": Rewolucja technologiczna w rolnictwie staje się faktem. W jaki sposób chcecie Państwo jej sprostać i dostarczać najnowocześniejsze rozwiązania dla klientów?

Mirosław Leszczyński: Zdajemy sobie sprawę ze skali innowacji, która napędza polskie gospodarstwa, stąd John Deere nieustanie wprowadza nowoczesne rozwiązania technologiczne. Obecnie demonstrujemy na polach wielu przedsiębiorstw rolnych w pełni automatyczny kombajn S780i. Nowa maszyna wyróżnia się większą inteligencją, dzięki zastosowaniu automatycznej regulacji i kalibracji wielu parametrów. Ponadto inżynierowie pracujący nad tym modelem zwiększyli wytrzymałość zespołów żniwnych, co pozwala na uzyskanie wydajności nieporównywalnej z osiągnięciami żadnej innej maszyny na rynku.

Natomiast kilka miesięcy temu zaprezentowane zostały nowe ciągniki serii 5R oraz modele 6230R i 6250R, które były "bolidami" podczas Europejskich Mistrzostw Operatorów we Francji. Jesteśmy również po premierze nowej serii pras stałokomorowych, która odbyła się wiosną.

Ostatnie miesiące to również decyzje o poszerzaniu Waszej oferty i współpracy z innymi podmiotami.

Zgadza się. Ostatnie miesiące to podjęcie ścisłej współpracy z nowymi partnerami. Pierwszym z nich jest firma Kramer, z którą John Deere będzie współpracował w zakresie dystrybucji różnego rodzaju ładowarek. Druga to sojusz z firmą Väderstad w Rosji i na Ukrainie w zakresie dostarczania siewników pneumatycznych oraz siewników dyskowych i maszyn uprawnych. Odnotujmy również przejęcie włoskiej firmy Mazzotti, znanej z produkcji opryskiwaczy samojezdnych. Wszystkie te przedsięwzięcia mają na celu zapewnienie lepszej obsługi klientów, również na rynkach europejskich.

W kolejnym pytaniu chcieliśmy właśnie poruszyć temat obsługi klientów. Pogoda podczas tegorocznego lata bywa niekorzystna. Rolnicy spieszą się ze zbiorami, liczy się każda chwila, a awarie zdarzają się wszędzie. W jaki sposób John Deere zapewnia wsparcie swoim klientom na wypadek tego typu zdarzeń?

Nasze cele to zapewnienie klientom innowacyjnych, bardzo wydajnych maszyn i całkowite wsparcie oraz pomoc w zakresie ich użytkowania. Dla klientów, którzy decydują się na kombajn zbożowy marki John Deere, przygotowaliśmy specjalne dodatkowe rozwiązania zapewniające dostawę części zamiennych kluczowych do pracy w czasie do 24 godzin. Jeżeli ten czas zostanie przekroczony, dealer naszej marki zapewnia kombajn zastępczy.

Traktujemy klientów jak naszych partnerów, niezależnie, czy zamierzają zakupić nowy kombajn, czy już mają naszą maszynę nie starszą niż 7-letnią. Jesteśmy przekonani, że tak podjęte zobowiązanie potwierdzi klientom wyjątkową troskę o nich, także po sprzedaży maszyny. Dealerzy przygotowali się do tych warunków współpracy, spełniając wiele surowych wymagań programu Rzetelny Partner Podczas Zbiorów.

Wydajność i przewidywalność kosztów eksploatacji maszyn rolniczych to jedne z kluczowych składników sukcesu gospodarstwa. W jaki sposób John Deere wspiera rolników w tym zakresie i co może im zaoferować?

Zdajemy sobie sprawę, że połączenie przewidywalności i wydajności jest kluczowe z punku widzenia osoby kupującej urządzenie. Klient, który jest czynnym płatnikiem VAT, kupując nową maszynę, może jednocześnie zdecydować się na jeden z pakietów PowerGard. Pakiet po okresie gwarancyjnym chroni klienta przed niespodziewanymi kosztami poniesionymi w wyniku awarii. Obecnie oferujemy dwa pakiety: PowerGard Protection i PowerGard Protection Plus, które różnią się listą podzespołów objętych ochroną.

Jak wygląda koszt takiej ochrony i na co zwrócić uwagę przy jej wyborze?

Przejrzystość oferty finansowania jest kluczowa, bo umowa zwykle wiąże klienta z instytucją finansującą na wiele lat i ważne jest, aby w tym czasie uniknąć niemiłych niespodzianek. Koszt dodatkowy wynikający z dokupienia ochrony pogwarancyjnej może być finansowany razem z maszyną w fabrycznym kredycie John Deere Financial. Okazuje się, że w takiej sytuacji wysokość raty, np. miesięcznej, wzrasta tylko o kilkaset złotych kwartalnie. W momencie, kiedy uwzględnimy i podsumujemy takie aspekty, jak: wyposażenie w nowe technologie, gwarancja producenta, koszty materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych, czy też lepiej dopasowana specyfikacja do potrzeb, okaże się, że nowa maszyna będzie w użytkowaniu tańsza niż wysłużony egzemplarz.

Wspomniał Pan o ewentualnych niespodziewanych kosztach w wyniku awarii. Czy jesteście w stanie przewidzieć jej ewentualne wystąpienie?

Tak, dzisiaj jest to możliwe. Specjalnie przeszkoleni i certyfikowani eksperci ds. przeglądów znają nasze maszyny jak nikt inny i wiedzą, które elementy wymagają szczególnej uwagi. Dzięki programowi "Expert Alert" na podstawie historii komunikatów wysyłanych przez maszynę za pomocą systemu telemetrycznego JD Link fabryka ostrzega właściciela przed możliwością pojawienia się awarii. Natomiast już po sezonie umożliwiamy naszym klientom skorzystanie z posezonowego przeglądu maszyny przez specjalistę dealera marki w celu sprawdzenia określonych podzespołów. W ciągnikach jest ok. 100 takich punktów, w kombajnie lub sieczkarni samojezdnej ok. 200.

A jak jest z dostępnością części na wypadek takiej nagłej usterki?

To bardzo istotna część całej naszej strategii. Wszystkie powyższe działania i projekty wymagają przygotowania i dostępności części zamiennych oraz szybkiego łańcucha dystrybucji. Nasz centralny magazyn części zamiennych w Bruchsal w Niemczech ma powierzchnię ponad 6,5 ha pod dachem oraz ponad 3 ha na zewnątrz i magazynuje części z ponad 287 000 numerów katalogowych. Na czas żniw fabryka przyjmuje status magazynu części zamiennych.

Dostawa do Polski następuje w ciągu 24 godzin, gdy zamówienie jest złożone do godz. 15:30, a w przypadku programu Rzetelny Partner Podczas Zbiorów - nawet do 20:00. W Polsce części dostarczone są do 4 magazynów buforowych zlokalizowanych w różnych regionach kraju. W czasie żniw w John Deere Polska oraz u naszych dealerów trwają dyżury żniwne, podczas których właścicieli maszyn JD wspierają zespoły serwisowe oraz dział części przez 7 dni w tygodniu od 8:00 do 20:00.

Podsumowując, planujemy w najbliższych miesiącach wprowadzić kolejne programy, które będą łączyły powyższe działania, aby jeszcze bardziej utwierdzić klienta inwestującego w maszynę marki John Deere lub już posiadającego taką maszynę w przekonaniu, że wykona zaplanowaną pracę.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.92.190.11
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!