"Farmer": Rewolucja technologiczna w rolnictwie staje się faktem. W jaki sposób chcecie Państwo jej sprostać i dostarczać najnowocześniejsze rozwiązania dla klientów?

Mirosław Leszczyński: Zdajemy sobie sprawę ze skali innowacji, która napędza polskie gospodarstwa, stąd John Deere nieustanie wprowadza nowoczesne rozwiązania technologiczne. Obecnie demonstrujemy na polach wielu przedsiębiorstw rolnych w pełni automatyczny kombajn S780i. Nowa maszyna wyróżnia się większą inteligencją, dzięki zastosowaniu automatycznej regulacji i kalibracji wielu parametrów. Ponadto inżynierowie pracujący nad tym modelem zwiększyli wytrzymałość zespołów żniwnych, co pozwala na uzyskanie wydajności nieporównywalnej z osiągnięciami żadnej innej maszyny na rynku.

Natomiast kilka miesięcy temu zaprezentowane zostały nowe ciągniki serii 5R oraz modele 6230R i 6250R, które były "bolidami" podczas Europejskich Mistrzostw Operatorów we Francji. Jesteśmy również po premierze nowej serii pras stałokomorowych, która odbyła się wiosną.

Ostatnie miesiące to również decyzje o poszerzaniu Waszej oferty i współpracy z innymi podmiotami.

Zgadza się. Ostatnie miesiące to podjęcie ścisłej współpracy z nowymi partnerami. Pierwszym z nich jest firma Kramer, z którą John Deere będzie współpracował w zakresie dystrybucji różnego rodzaju ładowarek. Druga to sojusz z firmą Väderstad w Rosji i na Ukrainie w zakresie dostarczania siewników pneumatycznych oraz siewników dyskowych i maszyn uprawnych. Odnotujmy również przejęcie włoskiej firmy Mazzotti, znanej z produkcji opryskiwaczy samojezdnych. Wszystkie te przedsięwzięcia mają na celu zapewnienie lepszej obsługi klientów, również na rynkach europejskich.

W kolejnym pytaniu chcieliśmy właśnie poruszyć temat obsługi klientów. Pogoda podczas tegorocznego lata bywa niekorzystna. Rolnicy spieszą się ze zbiorami, liczy się każda chwila, a awarie zdarzają się wszędzie. W jaki sposób John Deere zapewnia wsparcie swoim klientom na wypadek tego typu zdarzeń?

Nasze cele to zapewnienie klientom innowacyjnych, bardzo wydajnych maszyn i całkowite wsparcie oraz pomoc w zakresie ich użytkowania. Dla klientów, którzy decydują się na kombajn zbożowy marki John Deere, przygotowaliśmy specjalne dodatkowe rozwiązania zapewniające dostawę części zamiennych kluczowych do pracy w czasie do 24 godzin. Jeżeli ten czas zostanie przekroczony, dealer naszej marki zapewnia kombajn zastępczy.