Znaczek "Made In Austria" na ciągnikach Case IH i Steyr - czy to tylko pusty slogan reklamowy? Uczestnicy spotkania, które miało miejsce w dniach 2-3 marca w St.Valentin mieli okazję na własne oczy przekonać się, jak wygląda produkcja w nowoczesnym zakładzie firmy. Marka Case IH & Steyr działa w fabryce w St. Valentin już od 60 lat, a od 2006 roku znajduje się w tym miejscu także główna, europejska siedziba marek rolniczych Steyr oraz Case IH.

Na wysoką jakość produkowanych tutaj ciągników składa się kilka czynników. Jednym z nich jest doświadczona załoga, która liczy obecnie około 640 osób, w tym 60 inżynierów w dziale projektowym firmy, odpowiadających za tworzenie nowych modeli ciągników. Ponadto, jak podkreślają przedstawiciele firmy, prawie 80% załogi pochodzi z rodzin rolniczych lub jest związana z rolnictwem, a to pozwala im lepiej poznać potrzeby współczesnych rolników.

Stale modernizowany zakład w St. Valentin produkuje ciągniki wysyłane do 34 krajów na całym świecie, w mocach od 85 do 300 KM, a jego zdolności produkcyjne sięgają ponad 50 traktorów dziennie. Obecnie proporcje produkcji w tym zakładzie kształtują się w sposób następujący - 80 proc. wytwarzanych ciągników stanowią ciągniki Case IH a 20 proc. Steyr (jest ona liderem sprzedaży na rynku austriackim).

Linia montażowa w głównej hali produkcyjnej liczy 24 stanowiska. Na co 4 z nich znajdują się punkty kontroli jakości, na których sprawdzana jest jakość montażu na konkretnym etapie produkcyjnym. Czas na montaż, jaki mają pracownicy na jednym stanowisku wynosi od 12 do 15 minut, po czym zmontowane elementy są automatycznie przesuwane na kolejne stanowisko montażowe.

Najdłuższym elementem montażu jest lakierowanie gotowego podwozia i silnika, które odbywa się w połowie procesu produkcyjnego. Proces zajmuje z przygotowaniem i suszeniem około 2 godzin. Po tym czasie podwozie wraca na linie montażową, gdzie dokładane są kolejne elementy takie jak kabina, przewody hydrauliczne, koła itp.

Warto dodać w tym miejscu, że kabiny produkowane są w oddzielnej hali skąd już z pełnym okablowaniem (a średnio znajduje się w kabinie około 2,5 km przewodów), wyposażeniem wnętrza oraz wszystkimi innymi niezbędnymi elementami, w pełni gotowe trafiają na główną halę produkcyjną, gdzie są montowane do konkretnego modelu ciągnika.