Obecnie, w ofercie firmy Challenger wchodzącej w skład grupy AGCO, znajdują się cztery serie ciągników, a są to: MT700E, MT800, MT800C oraz MT700D. Wszystkie, poza serią 800C, są napędzane silnikami AGCO Power, o mocach od 300 do 600 KM.

Najmniejszą serią, o ile przy ciągnikach powyżej 300 KM można pisać o rozwiązaniach „małych”, jest MT700D, z mocami od 306 (335), przez 327 (358) do 350 (382) KM (w nawiasach wartości dostępne w opcji chwilowego zwiększenia mocy).

W skład układu oczyszcza spalin wchodzą tylko dwa systemy SCR i DOC.W każdym wariancie, można liczyć na skrzynię typu powershift o 16 przełożeniach w przód oraz 4 do tyłu, z opcjonalnymi biegami pełzającymi. Prędkość maksymalna wynosi około 40 km/h. Natomiast WOM dysponuje niezależną prędkością 1000 obr/min.

Równie pozytywnie zaskakują parametry układu hydraulicznego. Serce stanowi pompa o wydatku 165 l/min, ale istnieje również możliwość wymiany na jeszcze mocniejszą o wydatku 224 l/min. Obie zapewniają 20 MPa ciśnienia roboczego. W skład standardowego wyposażenia wchodzi układ monitorowania obciążenia układu, cztery szybkozłącza z możliwością powiększenia ich do sześciu. Tylny podnośnik, może mieć udźwig od 8000 to 13000 kg.

Seria MT700E to trzy warianty napędzane tym samym rzędowym silnikiem o siedmiu cylindrach (AGCO Power AP98-4) o pojemności 9.8 l, o mocach odpowiednio: 355, 381 i 400 KM. W tych maszynach znajdziemy układ cEGR (chłodzony zawór zwrotny) oraz układ SCR (AdBlue). Analogicznie do serii 700D, przewidziano tylko jedną skrzynię typu powershift o 16 przełożeniach w przód i 4 do tyłu z opcjonalnymi biegami pełzającymi.

Sercem układu hydraulicznego w serii 700E jest mocniejsza pompa z serii 700D, czyli o wydatku 224 l/min jednak i tym razem, można zamówić ciągnik z wydajniejszą pompą 321 l/min. Możliwości podłączeń oraz udźwig tylnego podnośnika, pozostają bez zmian w stosunku do mniejszej serii.

Seria MT800E to najmocniejsza propozycja firmy Challenger. Silnikową bazę stanowi dwunastocylindrowa jednostka AP168-4 Agco Power w układzie V o pojemności 16.8 l i mocach: 457, 496, 548 i 598 KM. Chwilowe zwiększenie mocy, pozwala w najmocniejszym wariancie (MT875E) na osiągnięcie aż 646 KM.

Jeżeli chodzi o pozostałe parametry, to pozostają one niemal bez zmian w stosunku do serii 700E. Również możemy wybierać pomiędzy pompą 224 a 321, 4 lub 6 szybkozłączami a WOM dysponuje jedną, niezależną, prędkością 1000. Większy jest udźwig podnośnika, bo od 9800 do 19800 kg.

Seria MT800C to ciągniki napędzane silnikami CAT (C15 pojemność - 15,2 l oraz C18 pojemność – 18,1 l), o mocach 473 i 506 oraz 583 i 609 KM. Skrzynia biegów, to ten sam powershift o 16 przełożeniach w przód i 4 do tyłu.

Układ hydrauliczny bazuje na pompie o wydatku 223 l/min bez możliwości wymiany na mocniejszą, do wyboru mamy cztery lub sześć szybkozłączy. Udźwig podnośnika jest taki sam jak dla serii 800E i wynosi od 9800 do 19800 kg.

W Polsce sprzedażą ciągników marki Challenger wchodzącej w skład koncernu zajmuje się spółka Korbanek.

Podobał się artykuł? Podziel się!