‒ Chcemy zdementować plotki, że rzekomo ciągniki marki Kubota są produkowane w Polsce. Nie jest to produkcja. Wszystkie najważniejsze podzespoły produkowane i składane są w japońskich fabrykach tak, aby uzyskać najwyższą trwałość i niezawodność, ale także doskonałą współpracę ze wszystkimi innymi mechanizmami ciągnika (…). W Polsce dokładane są tylko wybrane komponenty, cechujące się dużym ciężarem oraz znacznymi gabarytami, co uniemożliwia ich transport drogą morską. Do elementów tych należą koła, obciążniki, lusterka i tym podobne części ‒ mówi Maciej Rujner, dyrektor zarządzający marką Kubota w Polsce. 

Rujner wyjaśnia, że na linii montażowej w Kutnie maszyny są jedynie przygotowywane do sprzedaży. Ciągniki przyjeżdżają z japońskich zakładów sprawne mechanicznie i kompletne nadwoziowo. Przypływając do Europy, traktory są nawet zaopatrzone we wszystkie płyny eksploatacyjne oprócz paliwa (wymóg przepisów bezpieczeństwa w transporcie morskim).

Dodatkowo, jeszcze w japońskiej fabryce, każdy ciągnik musi pozytywnie przejść serię testów jakości, co potwierdzone zostaje specjalną nalepką widoczną w kabinie. Świadczy ona o tym, że pojazd w chwili opuszczenia fabryki jest w pełni sprawny. 

Ciągniki z japońskiej Osaki płyną do Niemiec. Do Polski, na chwilę obecną, trafiają jeszcze na ciężarówkach. Docelowo jednak kontenery z ciągnikami mają przypływać do Gdyni, skąd trafią bezpośrednio do Agroma Polsad w Kutnie. Tam, po kilku zabiegach, będą gotowe do odbioru przez dilerów. 

W skali miesiąca przyjeżdża do Polski około pięćdziesięciu sztuk różnych modeli ciągników marki Kubota. Agroma Polsad jest podwykonawcą, otrzymuje zlecenie na przygotowanie danej maszyny z siedziby polskiego oddziału marki Kubota.

Mniejsze modele docierają do Kutna na stalowych paletach, natomiast ciągniki od stu koni w górę przyjeżdżają na kołach transportowych – co ma na celu optymalizację kosztów.

W Agroma Polsad zakładane są koła docelowe z oponami marki Kleber, wywodzącej się z koncernu Michelin, pneumatyka, lusterka, błotniki, poszerzenia i przednie obciążniki. W niektórych modelach instaluje się również fotel operatora.