W Claas przychód ze sprzedaży w 2015 r był o 15 mln euro wyższy niż w roku ubiegłym 2014.

 -Jesteśmy bardzo zadowoleni, że dzięki naszej międzynarodowej strukturze i szerokiemu asortymentowi produktów byliśmy w stanie przezwyciężyć obecną tendencję zniżkową na rynku. Wzrost sprzedaży o podwójną cyfrę poza Europą był pozytywnym czynnikiem w osiągniętych przez nas wynikach - powiedział Lothar Kriszun rzecznik Zarządu Claas.

Przewiduje się, że przyszłym roku światowy rynek profesjonalnych maszyn rolniczych skurczy się o jedną piątą. Co w połączeniu z ciągłymi spadkami cen produktów i stosunkowo niedawno przeprowadzonymi modernizacjami parku maszyn w wielu obszarach, mają wyraźnie negatywny wpływ na tendencje zakupowe klientów, którzy niechętnie inwestują w nowe maszyny.

 Niemniej jednak, Claas zdołał wzmocnić swoją pozycję w Europie a także zadbać o sprzedaż w Ameryce Północnej i Południowej, tak aby rozwijały się w sposób pozytywny. Spadek sprzedaży nowych maszyn, był wyraźnie wyczuwalny na rynku w Europie Wschodniej. Jeśli chodzi o Azję, Class nieustannie odnotowuje wzrost sprzedaży w Indiach, natomiast w Chinach ustabilizował się rynek maszyn do zbioru kukurydzy.

Firma skoncentrowała się na inwestycjach w swoje aktywa w Rosji, Francji i Niemczech. Na początku października pracę rozpoczęła jedna z najnowocześniejszych fabryk maszyn rolniczych w Europie, która mieści się w mieście Krasnodar na południu europejskiej części Federacji Rosyjskiej.

Niedługo potem firma podpisała list intencyjny z Federacją Rosyjską - w którym głównym celem jest określenie Claasa jako “rosyjskiego producenta”. Zapotrzebowanie na skuteczną technologię żniwną jest wysokie, podobnie jak trwająca potrzeba modernizacji.

W centrum badawczym w Trangé we Francji, oddano do użytku dwa nowe duże stanowiska testowe. Nowe możliwości pozwalają na symulację żywotności całego ciągnika rolniczego w przeciągu czterech tygodni.

W Hamm w Niemczech, technologia składowania została poddana dalszej modernizacji, aby upewnić się, że dostawa części zamiennych na całym świecie może być przeprowadzona w sposób jak najbardziej efektywny. Inne kluczowe obszary inwestycji to światowy rozwój sprzedaży i sieć dilerska oraz stawianie na rozwiązania cyfrowe.