Crystal Traktor to polska firma, która od produkcji części przeszła do składania ciągników. I nie ma w tym nic nadzwyczajnego, bowiem w dzisiejszych czasach właśnie w taki sposób buduje się rożnego typu pojazdy, jak autobusy, pociągi czy maszyny robocze. Cała sztuka polega na umiejętnym połączeniu dostępnych "klocków": silnika, skrzyni, mostów, hydrauliki, aby otrzymać gotowy produkt. Dotyczy to także znanych marek, które w wielu przypadkach pozyskują komponenty z zewnątrz.

Silnik i skrzynia biegów

Tak jak seria 160-190 (gdzie numer oznacza przybliżoną moc maksymalną), także ciągniki Orion 230-285 są wyposażone w silniki AGCO, model 260 ma zatem 261 KM z turbodoładowanego, sześciocylindrowego silnika z systemem Common Rail.

Dalej zadziejmy skrzynię biegów produkcji ZF konfigurowaną na dwa sposoby: albo jako 36x12, albo jako 40x40 (rewers elektrohydrauliczny). Dodatkowym atutem są trzy lub cztery półbiegi zmieniane pod obciążaniem oraz możliwość uzyskania prędkości poniżej 1 km/h dzięki biegom pełzającym (min. 0,3 km/h).

Napędzane są wszystkie cztery koła. Sterowanie mechanizmami i dołączaniem przedniej osi jest realizowane elektrohydraulicznie. Dodatkowo, przednia oś jest wyposażona w elektroniczny system kontroli, zapobiegający uszkodzeniom mechanizmu różnicowego podczas skrętu kół przy włączonej blokadzie (automatyczne rozłączanie podczas skrętu i załączanie po wyprostowaniu kół) albo po przekroczeniu 20 km/h.

Układ hydrauliczny i wyposażenie niezbędne do pracy

Tu również nie ma zaskoczenia, hydraulika bazuje na komponentach Bosch oraz Sauer Danfoss. Do wyboru mamy pompy o wydatkach od 70 do 120 l/min i ciśnieniu roboczym 200 bar. Sterowanie osprzętem jest oparte o elektrohydrauliczny system EHR. W modelu 260 znajdziemy osiem par szybkozłączy (pięć par z tyłu oraz trzy z przodu), opcjonalnie można dodać jeszcze jedną parę.

Tylny podnośnik typu Walterscheid (również z EHR) ma udźwig do 10000 kg (końce cięgieł) i do 6000 kg (610 mm za końcówkami) – kategoria IIIC. 

Dodatkowym atutem jest jedno- i dwuobwodowy układ pneumatyczny, który pozwala na pracę z różnymi typami przyczep. Z listy wyposażenia dodatkowego możemy także wybrać przygotowanie do agregowania przyczep z hydraulicznym układem hamulcowym