Najważniejszą zmianą, jaką wprowadzono w nowych modelach przyczep w stosunku do wcześniejszych konstrukcji, jest obniżenie wysokości ramy o 10 cm, co ma zapewnić lepszą stabilność całej konstrukcji podczas jazdy. Wymiary skrzyń ładunkowych są natomiast identyczne ze starszymi konstrukcjami serii DB.

W przyczepach DB Premium producent stosuje również nowe, a nie regenerowane opony z bieżnikiem rolniczym, które w stosunku do opon typowo drogowych z pojazdów ciężarowych mają zapewniać lepszą trakcję podczas jazdy po polu, zaś na drodze nie odbiegać zbytnio od opon typowo szosowych.

Kolejną nowością, którą firma z Mirosławca wprowadza w nowych przyczepach jest dwuobwodowy układ hamulcowy Knorr Bremse z automatycznym sprężynowo-membranowym hamulcem postojowym takim samym, jaki jest stosowany w naczepach ciężarowych.

Całości dopełnia pełne oświetlenie LED w wyposażeniu standardowym.

Nowe przyczepy dostępne będą w pełnej gamie ładowności, zaczynając od modelu DB 6 o ładowności 6 ton, a na 20 tonach w trzyosiowej przyczepie DB 20 kończąc. Cena nowych przyczep jak informuje producent będzie o około 1 tys. zł netto wyższa od dotychczasowej serii DB.