Nie każda praca wymaga wielkich nakładów mocy i znacznych gabarytów. W prawie każdym gospodarstwie znajdzie się wiele zadań, którym sprostać mogą znacznie mniejsze a zatem ekonomiczniejsze ciągniki.

Nie można także zapominać o gospodarstwach ukierunkowanych na produkcję owoców czy warzyw. Właśnie dlatego, wciąż powstają niewielkie ciągniki, które mimo niewielkich rozmiarów, mocą i poziomem wyposażenia aspirują co najmniej do kompaktowych ciągników rolniczych.

Opis i charakterystyka

Choć nazwa serii Agrokid (w wolnym tłumaczeniu – Agro dziecko) sugeruje, że mamy do czynienia z maszyną „nieporadną i trochę niepoważną” to nic bardziej mylnego, bowiem Deutz-Fahr podszedł do tego zagadnienia bardzo poważnie tworząc całkiem profesjonalnego pomocnika każdego nowoczesnego gospodarstwa, przy czym sam ciągnik nie stanowi problemu w użytkowaniu i nie jest tak skomplikowany jak inne, większe maszyny.

Agrokida możemy mieć zarówno z popularną w tym segmencie składaną ramą bezpieczeństwa ROPS, jak i przestronną, czterosłupkową kabiną zawieszoną na silent-blokach. A skoro mamy kabinę, to możemy również mieć klimatyzację, która stanowi element wyposażenia dodatkowego. W standardzie znajdziemy natomiast ogrzewanie i układ przewietrzania kabiny z elektryczną dmuchawą.

Producent zadbał aby dostęp do wszystkich elementów związanych z normalną obsługą ciągnika, był łatwy i umożliwiał szybkie wykonanie niezbędnych prac. Po podniesieniu maski od razu zyskujemy dostęp do korka wlewu oleju oraz bagnetu, obudowy filtra powietrza czy akumulatora umieszczonego jak w większych ciągnikach przed chłodnicami.

Bezpieczniki zostały umieszczone na obudowie kolumny kierownicy, za transparentną pokrywą. Tak więc nie można tu zastosować analogi ciasno upchanego silnika małego samochodu, obsługa Agrokida jest bardzo prosta.

Agrokid 230: silnik i napęd

Skoro jesteśmy już przy silniku, wspomnijmy, że każdą z wersji Agrokida, a jest ich łącznie trzy, napędzają silniki japońskiej firmy Mitsubishi. W modelu 230, znajdziemy czterocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1760 cm3 (w pozostałych jest 1500 cm3 bez doładowania i z turbosprężarką).