Nowe kombajny grupy SDF zostały zaprojektowane aby stanąć w szranki z innymi względnie tanimi konstrukcjami konkurencji, które opisywaliśmy całkiem niedawno. Póki co ceny nowych maszyn nie są jeszcze znane, poznamy je prawdopodobnie w drugiej połowie roku. Jednak wszystko wskazuje na to, że w segmencie najtańszych kombajnów w końcu nawiąże się duża rywalizacja pomiędzy różnymi producentami, między innymi Rostselmashem, który podgrzał atmosferę prezentując swój nowy kombajn Nova.


Seria C5000 – kompaktowa i praktyczna


We wszystkich modelach z nowej serii przewidziano możliwość współpracy z listwami tnącymi o szerokościach 3,6, 4,2 lub 4,8 metra. Monolityczna konstrukcja znana z większych braci oraz tandemowy system Schumacher Easy Cut II, pozwalają na równomierne cięcie w różnych warunkach terenowych.

Sercem systemu omłotowego jest bęben o średnicy 600 mm i szerokości 1,11 metra. Klepisko można regulować zarówno na wlocie jak i wylocie masy. Konstruktorzy postawili na system z pięcioma wytrząsaczami (w obu wariantach mocy). O czystość oraz dobry stan ziarna dbają sprawdzone rozwiązania znane z większych maszyn, np.: podsiewacz o strukturze monolitycznej, wentylator turbinowy, szerokie sita i system DGR (Double Grain Return) z dwiema mini-młocarniami po dwóch stronach kombajnu.

Zebrane ziarno trafia do zbiornika o pojemności 4600 l. A gdy zechcemy opróżnić przepastny zbiornik kombajnu serii C5000 nie zajmie nam to zbyt wiele czasu. Prędkość wyładowcza jaką dysponuje maszyna wynosi 75 l/s i posiada możliwość wyładowania w każdej pozycji rury, także przy jednoczesnym zbiorze.

Silnik dla Europy wciąż niegotowy

 Zarówno model C5205 jak i C5305 są napędzane sześciocylindrową, dwunastozaworową, jednostką TDC L06 o pojemności 6.1 litra. Słabszy wariant dysponuje 160 KM zaś mocniejszy ma ich o dwadzieścia więcej. Niestety są to propozycje na rynki poza Unią Europejską, do modeli "na Europę" jednostki są wciąż dopracowywane, głównie ze względu na wymagania norm emisji spalin. Można się więc spodziewać, że do napędu kombajnów serii C5000 zostaną użyte zupełnie nowe silniki.