Seria 6 ciągników Deutz-Fahr obejmuje 11 modeli, dysponujących silnikami 4- i 6-cylindrowymi o mocy od 118 do 210 KM. Siedem największych maszyn (w zakresie mocy od 153 do 210 KM), jest dostępnych także w wersji CShift, a więc z rozbudowaną przekładnią napedową i układem hydraulicznym.

W standardowej wersji ciągników Deutz-Fahr serii 6, montowane są przekładnie (24x24) z 6 biegami głównymi zmienianymi dźwignią oraz 4 półbiegami włączanymi bez użycia sprzęgła (pod obciążeniem) za pomocą przycisków w głowni dźwigni zmiany biegów.

Modele CShift są wyposażone w tę samą przekładnię ZF 7200, ale z biegami pełzającymi. Ciągniki mają dodatkowy reduktor załączany osobną dźwignią (po załączeniu reduktora mamy do dyspozycji 4 biegi z 4 półbiegami w zakresie prędkości 0,35 - 2,91 km/h). W sumie przekładnia aż 40 przełożeń do jazdy w każdym kierunku.

Zdecydowanie bardziej komfortowa jest również zmiana biegów.

- Przekładnia oferuje 40 przełożeń do jazdy w obu kierunkach. Do ich zmiany nie jest wykorzystywana klasyczna dźwignia zmiany biegów z przyciskami, tak jak w modelu standardowym, a ergonomiczny dżojstik – mówi Jarosław Figurski z firmy Deutz-Fahr.

Zmiana 4 półbiegów odbywa się poprzez popchnięcie dżojstika do przodu lub jego cofnięcie w kierunku wstecznym. Załączenie biegów głównych nie jest bezsprzęgłowe, ale dzięki przyciskowi wysprzęglania umieszczonemu na dżojstiku jest ono znacznie łatwiejsze (należy nacisnąć przycisk od spodu dźwigni, a następnie przesunąć dżojstik do przodu lub do tyłu).

W ciągnikach CShift dodatkowo znajdziemy system automatycznej zmiany półbiegów w danej grupie o oznaczeniu APS. W tybie APS, półbiegi są dobierane automatycznie zależnie od aktualnej prędkości jazdy, obciążenia układu napędowego, czy prędkości obrotowej silnika.

- Podobnie jak w ciągnikach standardowej serii 6, w modelach CShift znajdziemy również układ SpeedMatching, który dobiera „najlepszy”  półbieg po zmianie biegu głównego – podsumowuje Figurski.

Poza różnicami w sterowaniu przekładnią różna jest również konfiguracja układu hydraulicznego. W standardowym modelu serii 6 pracuje pompa o stałym wydatku 83 l/min lub opcjonalnie pompa Load Sensing 120 l/min z regulatorem przepływu. Modele w wersji CShift są natomiast w standardzie wyposażone w pompę Load Sensing 120 l/min, która oferuje funkcję regulacji wydajności i czasu przepływów.