Felgi GKN Profi Grip opracowano specjalnie w celu zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania ze strony coraz większych i wydajniejszych ciągników. Nowa felga ma masywny kołnierz, który minimalizuje kurczenie się obręczy i służy do ochrony opony podczas stosowania przy niskim ciśnieniu. Dodatkowo koło Profi-Grip jest inaczej ukształtowane wewnątrz tak aby zapewnić łatwiejszy montaż opon o dużej nośności i sztywnych ściankach bocznych, bez ryzyka ich uszkodzenia.

-W ciągu ostatnich lat problemy z oponami stały się coraz większe. Połączenie dużych ciągników, zwiększona moc, większe maszyny współpracujące oraz ciężkie ładunki powodują poślizg opony. Producenci ogumienia produkują opony do pracy przy niskim ciśnieniu w celu zwiększenia "śladu" i przenoszenia mocy z ciągnika na glebę. Niemniej jednak, nieuniknioną konsekwencją tego jest to, że oddziaływanie pomiędzy oponą i obręczą jest zagrożone, szczególnie podczas pracy w warunkach suchej gleby i z dużym poślizgiem. Nowy profil krawędzi Profi-Grip został opracowany specjalnie w celu rozwiązania tego problemu- mówi Ole Dall, menedżer ds. Produktów firmy GKN Wheels.

Felga Profi-Grip została zaprojektowana z myślą o europejskim standardzie ETRTO (europejskie normy dotyczące opony i felgi), dzięki czemu uzyskuje się znacznie lepsze ciśnienie styku pomiędzy oponą i obręczą, co eliminuje nie tylko poślizg, ale także sprawia, że dopasowanie opon o dużej ładowności jest szybsze i bardziej proste oraz zapewnia większą trwałość.

Jak informuje producent szerokie testy, zarówno na torze, jak i w terenie, potwierdziły, że konstrukcja obręczy całkowicie eliminuje poślizg opony.

Podobał się artykuł? Podziel się!