Układ regulacji ciśnienia w ogumieniu to bardzo pożyteczne rozwiązanie stosowane przede wszystkim w największych ciągnikach marki Fendt. Oprócz wielu zalet, wadą rozwiązania jest długi czas pompowania opon przed wjazdem na drogę (co najmniej kilkanaście minut). Poza tym silnik musi pracować na wysokich obrotach, aby zapewnić wymaganą moc napędową sprężarki.

Innowacyjny układ VarioGrip Pro firmy Fendt i Mitas wykorzystuje dodatkową dętkę wysokociśnieniową znajdującą się wewnątrz specjalnie zaprojektowanej, nowej opony. Wewnętrzna dętka działa niczym „akumulator”, dzięki któremu ciśnienie w oponie można zmienić bardzo szybko.

Powietrze jest pompowane do dętki poprzez złącze obrotowe, które jednocześnie uniemożliwia jego ulatnianie się. Zawory i czujniki ciśnienia są zasilane za pomocą przekładni indukcyjnej wewnątrz osi. Podobnie przekazywane są sygnały sterujące.

Technologia nie wymaga użycia dodatkowych sprężarek, zbiorników ciśnieniowych i przewodów sterujących, dzięki czemu umożliwia zwiększenie ciśnienia w oponie z 0,8 do 1,8 bara w ciągu 30 sekund poprzez bezpośrednią wymianę ciśnienia – i to bez konieczności zmiany prędkości obrotowej silnika.

Układ szybkiej regulacji ciśnienia w ogumieniu skraca czas przygotowań do jazdy po drodze i pozwala na wykonywanie prac polowych przy niskim, przyjaznym dla gleby ciśnieniu w oponach.