Właśnie dlatego firmy zajmujące się projektowaniem i wytwarzaniem jednostek napędowych szukają coraz to nowych partnerów do podjęcia współpracy, aby zmniejszyć nakłady finansowe i połączyć doświadczenia. Dzielenie kosztów to jedno, drugie to wkład intelektualny oraz zaplecze naukowe.

Krok w powiększenie zaplecza naukowego wykonał włoski gigant Fiat Powertrain Technologies, który dostarcza jednostki napędowe nie tylko dla branży motoryzacyjnej (Fiat, Opel, Chrysler, Jeep, Iveco), lecz także dla branży rolniczej, m.in. : New Holland, Case IH, Landini, LS Tractor czy Claas.

 Odnowienie dawnego partnerstwa

Firma FPT Industrial (należąca do grupy Fiata) ponownie nawiązała naukowe partnerstwo z politechniką w Mediolanie na rzecz wspólnego rozwijania silników przyszłości. Projekt badawczy będzie realizowany do 2019 r. Główną osią prowadzonych badań mają być oczywiście kwestie związane z silnikami diesla. Zarówno jeżeli chodzi o jednostki zasilane klasycznie – olejem napędowym jak i nowymi rozwiązaniami bazującymi na spalaniu gazu ziemnego, a także związanymi z systemami oczyszczania spalin.

Działania związane z projektem będą koordynowane przez FPT (poprzez centra badawczo-rozwojowe w Turynie we Włoszech i Arbon w Szwajcarii) i prowadzone we współpracy z pracownikami departamentu energetyki politechniki w Mediolanie, w szczególności z zespołami badawczymi Grupy ICE (silniki spalinowe) i Grupę LCCP (laboratorium katalizy i procesów katalitycznych ).

- Możliwość współpracy z ośrodkiem badawczym takiej rangi jak politechnika w Mediolanie jest okazją do wzięcia udziału we wspólnym rozwoju tych umiejętności i wiedzy, które w przyszłości przyczynią się do pokonania wyzwań rynkowych - powiedziała Annalisa Stupenengo, prezes odpowiedzialna za markę FPT Industrial.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!