PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Futurystyczny i ekonomiczny ciągnik New Holland na gaz ziemny

Alternatywne dla diesla napędy stają się coraz bardziej popularne także w rolnictwie. Szczególne zasługi w tej dziedzinie ma firma New Holland, która w swoim portfolio ma nie tylko ciągnik na wodór ale także gaz ziemny.



Koncepcyjny ciągnik T6.Methane Power to z pewnością jeden z najbardziej odważnych i charakterystycznych projektów ciągnika, który doczekał się realizacji. Odważne linie i futurystyczna wizja maszyny rolniczej spotykają się z bardzo racjonalnym i co najważniejsze użytecznym pomysłem na napęd. Przynajmniej o ile w pobliżu gospodarstwa, mielibyśmy dostępną stację do tankowania sprężonego gazu ziemnego – CNG.

Silnik FPT o oznaczeniu NEF to kolejna już generacja motoru zasilanego gazem. Zapłon gazu realizowany jest tak jak w silniku benzynowym (iskrowo od świecy zapłonowej). Jednak od motoru na benzynę przerobionego do zasilania gazem, różni się tym, że został wyposażony w układ zasilania umożliwiający rozruch i pracę wyłącznie na CNG.

W tej odsłonie gazowa T6-tka ma być jeszcze bardziej oszczędna i niezawodna, zapewniając do pięciu godzin ciężkiej pracy na podstawowym zbiorniku gazu (ok. 50 kg). Zasięg można jednak podwoić stosując dodatkowy zbiornik w miejsce obciążnika na przód ciągnika. Co ważne, rozwiązanie przygotowywane przez New Hollanda jest już na ostatnim etapie realizacji – T6-tki na gaz pracują już w kilku testowych gospodarstwach, zaś od wdrożenia do masowej produkcji dzieli je tylko rozwój sieci tankowania CNG. Dostępność paliwa stanowi póki co ostatni aczkolwiek bardzo poważny problem. Warto dodać, że system tankowania (tzw. wlew gazu) w niczym nie różni się od standardu włoskiego znanego z motoryzacji.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (9)

  • maniek 2017-11-21 21:59:01
    Fajna koncepcja, ale zamiast traktora z ogniwami na wodór lub zasilanego metanem benzyniaka wolałbym elektryczny trkator na ogniwa paliwowe zasilane metanem, a na razie ursus musi wystarczyć.
  • Adaś 2017-11-21 13:11:56
    Kto z pola będzie chciał jechać do stacji paliw? Idiotyzm.
  • rumcajs 2017-11-21 13:02:29
    już dawno państwo powinno wymusić (albo w końcu zachęcić) stacje do wprowadzenia CNG... Póki co sytuacja wygląda tak, że na stacji nie opyla się stawiać dystrybutora CNG bo nie ma aut na CNG, a aut na CNG nie ma bo gdzie by je tankować? Do pustych łbów nie dociera, że właśnie w takiej sytuacji państwo powinno wyłożyć kasę i wprawić w ruch ten biznes. Gdyby pojazdy od dmc 3,5 t w górę + taryfy + komunikacja miejsca, przeszły chociaż w 50% na CNG to i ropka by potaniała i mniej smogu by było a i ceny instalacji by stopniały więc wcale by to nie był taki duży wydatek. I żaden dołnsajzing by nie był potrzebny
  • Typ 2017-11-21 12:49:09
    Futurystyczny i ekonomiczny, niepraktyczny 😁
  • adam 2017-11-21 10:47:12
    @lutek Przecież Ursus pracuje nad elektrycznym ciągnikiem... Nie wiedziałeś? Na każdych targach stoją w pierwszym rzędzie oglądających elektryki innych
  • robson 2017-11-21 10:46:01
    Wywalili CR zapięli butlę z gazem, zamiast żarowych wkręcili iskrowe i strugają przodowników innowacji ;/ też mi coś, hamburgery od dawna mają takie kity do konwersji diesli w CNG a u ruskich można kupić co najmniej kilka ciągników na płynne złoto Putina
  • lutek 2017-11-21 10:43:11
    Hehe... A może Ursus wprowadzi "elektryka" w rolnictwie?
  • NHC 2017-11-21 10:30:56
    Jak będzie się sypał jak te nowe to wole starego zetora lub ursusa wyremontować i jeździć niż 20 tysi.dać za wymianę wałka w skrzyni biegów.
  • Slazak 2017-11-21 08:42:32
    Czyli tzw. wtrysk bezposredni za pomocą tych samych wtryskiwaczy co benzynowych innymi słowy „tani” traktor na inny rodzaj benzyny. Tez mi coś to sie nigdy nie przyjmie !
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.196.190.32
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!