Koncepcyjny ciągnik T6.Methane Power to z pewnością jeden z najbardziej odważnych i charakterystycznych projektów ciągnika, który doczekał się realizacji. Odważne linie i futurystyczna wizja maszyny rolniczej spotykają się z bardzo racjonalnym i co najważniejsze użytecznym pomysłem na napęd. Przynajmniej o ile w pobliżu gospodarstwa, mielibyśmy dostępną stację do tankowania sprężonego gazu ziemnego – CNG.

Silnik FPT o oznaczeniu NEF to kolejna już generacja motoru zasilanego gazem. Zapłon gazu realizowany jest tak jak w silniku benzynowym (iskrowo od świecy zapłonowej). Jednak od motoru na benzynę przerobionego do zasilania gazem, różni się tym, że został wyposażony w układ zasilania umożliwiający rozruch i pracę wyłącznie na CNG.

W tej odsłonie gazowa T6-tka ma być jeszcze bardziej oszczędna i niezawodna, zapewniając do pięciu godzin ciężkiej pracy na podstawowym zbiorniku gazu (ok. 50 kg). Zasięg można jednak podwoić stosując dodatkowy zbiornik w miejsce obciążnika na przód ciągnika. Co ważne, rozwiązanie przygotowywane przez New Hollanda jest już na ostatnim etapie realizacji – T6-tki na gaz pracują już w kilku testowych gospodarstwach, zaś od wdrożenia do masowej produkcji dzieli je tylko rozwój sieci tankowania CNG. Dostępność paliwa stanowi póki co ostatni aczkolwiek bardzo poważny problem. Warto dodać, że system tankowania (tzw. wlew gazu) w niczym nie różni się od standardu włoskiego znanego z motoryzacji.

Podobał się artykuł? Podziel się!