Gęsienice High Speed Tracks (HST), czyli tłumacząc na język polski - gąsienice wysokich prędkości Zuidberg zaprezentował w czasie hanowerskich targów Agritechnica 2015. Do obecnej generacji wprowadzono szereg ulepszeń mających na celu jeszcze lepsze zintegrowanie systemu z ciągnikiem.

Najważniejsze zmiany na jakie zwraca uwagę producent to m.in. koła zębate o większej średnicy, które mogą przenosić większy moment obrotowy, skrócenie całej gąsienicy o około 80 mm, co ma zapewnić mniej kolizji z narzędziami zaczepianymi z tyłu, łatwiejsza i szybsza instalacja na ciągniku czy też bardziej przyjazna obsługa dzięki systemowi centralnego smarowania.

HST II są przeznaczone dla ciągników o mocy powyżej 250 KM, co jest spowodowane z jednej strony tym, że aby ciągnik mógł się poruszać z prędkością 40 km/h z systemem gąsienicowym potrzebuje odpowiednio dużej mocy. Z drugiej zaś strony to rozwiązanie wymaga również sporo miejsca we wnękach kół, które zapewnić mogą tylko największe maszyny i dzięki temu nie będą powstawały żadne kolizje z elementami traktora, takimi jak np. zbiornik paliwa.

Gąsienice HST II są systemem typu F (frame czyli ramowym) i dlatego do ich montażu wymagana jest specjalna rama zakładana na traktorze, co również zajmuje trochę miejsca i w mniejszych maszynach byłoby niewykonalne. Ponadto warto dodać, że nowy produkt będzie wyposażony w gumowe gąsienice własnej produkcji, a nie jak było dotychczas w kupowane od zewnętrznych dostawców.

Na chwilę obecną producent przygotowuje elementy dla 12 modeli topowych traktorów. Są to ciągniki serii Case-IH Optum, Case-IH Magum, Fendt 800, Fendt 900, Fendt 1000, John Deere 7R, John Deere 8R, Massey-Ferguson 8700, New Holland T7 HD, New Holland T8, Steyr Terrus oraz Valtra S. Jednakże Holendrzy deklarują, że w zależności od potrzeb rynku przystosowane mogą być również inne modele.

Zuidberg deklaruje, że wprowadzenie do szerokiej sprzedaży nastąpi w II kwartale 2018 r., a przewidywana cena dla systemu HST II z gąsienicami o szerokości 762 mm powinna wynosić około 75 tys. euro brutto.

Podobał się artykuł? Podziel się!