PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Kierunek: Afryka i Bliski Wschód

Kierunek: Afryka i Bliski Wschód Ursus eksportuje i ma montownię swoich maszyn w kilku państwach afrykańskich, ale nie jest jedynym polskim producentem który jest obecny na "czarnym lądzie", fot. kh

Po raz pierwszy od kilku lat, nastroje w Europie w branży rolnej zmieniają się na bardziej pozytywne. To jednak przede wszystkim wynik zwiększenia zamówień na maszyny przez kraje spoza UE.



Według stowarzyszenia CEMA, nastrój biznesowy w branży rolnej zmienia się pozytywnie po raz pierwszy od 2014 r. 42 proc. ankietowanych firm, w ciągu najbliższych 6 miesięcy przewiduje wzrost ilości zamówień. Szczególnie dotyczy to sprzętu związanego z prowadzeniem produkcji zwierzęcej, maszyn do zbioru płodów rolnych i ciągników. Nieco mniejsze spodziewane są wzrosty w handlu sprzętem związanym z uprawą. Popyt na maszyny w Europie Zachodniej zaczyna rosnąć, ale w ciągu ostatnich miesięcy wzrost zamówień dotyczył przede wszystkim rynków spoza Unii Europejskiej. Tu szczególnie mocno widać ruch w stronę Afryki i Bliskiego Wschodu. Takie trendy dało się wyraźnie zauważyć podczas minionych targów SIMA w Paryżu, którym towarzyszyły takie wydarzenia jak: Dzień Dilerów z udziałem producentów i dilerów maszyn oraz Szczyt Afrykański, który zgromadził wystawców oraz oficjeli z krajów afrykańskich. Oba wydarzenia cieszyły się dużym zainteresowaniem gości i organizatorzy targów zapowiadają ich kontynuowanie podczas edycji 2019. Producenci maszyn coraz częściej zaczynają poważnie traktować „egzotyczne kierunki” bo jak mówią, często jest tam sprzedawać znacznie łatwiej niż w wymagającej Europie, obarczonej jarzmem mnóstwem norm i dyrektyw, dotyczącymi m.in. przepisów drogowych, norm spalin, bezpieczeństwa itp

Wśród wystawców targów SIMA znalazło się 10 firm z Polski. Niestety to tylko 10! Dwa lata temu było ich 17. To m.in. efekt wspomnianych, bardzo mocno odczuwalnych spadków sprzedaży maszyn w naszym kraju, a udział w targach jest bardzo kosztowny. Wśród przedsiębiorców słychać głosy o braku wsparcia ze strony rządu na promocję polskich marek w ważnych, międzynarodowych wydarzeniach.

Polskie firmy które wystawiły się w Paryżu najczęściej uczestniczą w nich od lat. Ich przedstawiciele podkreślają, że na taką inwestycję trzeba patrzeć dalekowzrocznie. Targi to nie jednorazowa sprzedaż produktów, ale przede wszystkim budowanie wizerunku na rynku międzynarodowym, możliwość pozyskania klientów we Francji, która uważana jest pod tym względem za bardzo hermetyczną, ale także jest to okno na świat – dalszą ekspansję na przykład na kontynent afrykański czy kraje Bliskiego i Dalekiego Wschodu.

Dowodów na współpracę w nowych kierunkach geograficznych nie trzeba też szukać zbyt daleko. Wystarczyło być na targach Agrotech 2017 w Kielcach aby spotkać oficjalne delegacje zagraniczne z Konga czy Algierii. Wizyty nie ograniczyły się tylko do „zwiedzania” imprezy, bo doszło też do podpisania wiążących umów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • trololo 2017-03-28 10:33:29
    to se nie poszaleją w Afryce bo tam już od dawna wszystko na chińskich i hinduskich ciągnikach stoi, Ursus może jeszcze coś podziała ale tylko dlatego, że kaska leci od polskich podatników w ramach pomocy tamtejszym krajom
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.195.140
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!