Kverneland iXdrive to bardzo dojrzała konstrukcja wykorzystująca dotychczasowe doświadczenie firmy w budowie zawieszanych i ciągnionych opryskiwaczy. To jeszcze pojemniejszy zbiornik, większa rozpiętość, a wszystko to na solidnym podwoziu napędzanym silnikiem Perkinsa. Wszystko to dla tych klientów, którzy wśród dotychczasowej oferty Kvernelanda nie mogli znaleźć maszyny odpowiednio wydajnej i dużej.

Przejdźmy zatem do parametrów technicznych i użytkowych. Poczynając od napędu, jaki zapewnia sześciocylindrowy silnik Perkinsa o mocy 240 KM, przez zwiększające mobilność cztery skrętne koła, na hydropneumatycznym zawieszeniu kończąc, nowy opryskiwacz iXdrive, jest graczem, który w niczym nie ustępuje konkurencji.

Opryskiwacz Kverneland iXdrive dostępny będzie ze zbiornikami o pojemności 4 tys. (model 4240) oraz 5 tys. l (model 5240) i belkami roboczymi o szerokościach od 24 m do 40 m. Belki zastosowane w nowym opryskiwaczu to sprawdzona konstrukcja o nazwie HSS, składana na trzy razy wzdłuż zbiornika, tak aby zapewnić szerokość transportową na poziomie 2,55 m i wysokość poniżej 4 m. Głowice rozpylaczy schowane są w profil belki co pozwoli na ograniczenie ryzyka mechanicznego ich uszkodzenia.

Przyglądając się maszynie nie sposób także pominąć wygodnej, przestronnej kabiny o dużym polu widzenia wyposażonej we wszelkie udogodnienia dla kierowcy. Wśród dodatkowych systemów wspomagających pracę, które będzie można zainstalować w nowej konstrukcji Kvernelanda, znajdą się m.in. system iXcleanpro, pozwalający na uruchomienie czyszczenia całego układu roboczego za pomocą jednego przycisku, a także GEOcontrol, odpowiadający za automatyczną kontrolę sekcji i wydatku cieczy oraz Boom Guide Pro, dzięki któremu odległość belki opryskowej od podłoża jest kontrolowana automatycznie.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!