Silnik i napęd

Podobnie jak w mniejszym modelu (KT84) także w KT124 znajdziemy silnik japońskiej firmy Yanmar, model 3TNV82A (wtrysk bezpośredni, zasilanie pompą, zawór EGR) – trzycylindrowy, chłodzony cieczą o pojemności 1331 cm3 i mocy 30 KM . Do tej ładowarki, producent przewidział prostą przekładnie hydrostatyczną zapewniająca wygodną pracę z możliwością szybkiego zwrotu jazdy (przód- tył). Prędkość maksymalna wynosi 20 km/h.

Wysoką zwrotność gwarantują kompaktowe wymiary (długość 2,916 mm; szerokość 1560 mm) oraz możliwość skrętu wszystkimi czterema kołami. To wszystko daje nam 2,6 m promień zawracania.

Parametry robocze

Napęd dla osprzętu stanowi pompa o maksymalnym wydatku 42 l/min. i ciśnieniu roboczym 22 MPa. Jest także możliwość wymiany pompy na wydajniejszą, z wydatkiem na poziomie 75 l/min i takim samym ciśnieniu roboczym 22 MPa. Przy podstawowej pompie, czas podnoszenia wynosi 6.1 s natomiast opuszczania 4,8 s.

 Dość lekką ( masa własna 2700 kg) ładowarką KT124 podniesiemy maksymalnie 1200 kg, na wysokość maksymalną  5,21 m. Natomiast w przypadku chęci wykorzystania maksymalnego zasięgu udźwig  to 440 kg. Maksymalna wysokość załadunku wynosi 4,14 m a standardowa pojemność łyżki to 0,44 m3.

Wyposażenie standardowe

Najważniejszym elementem wyposażenia standardowego jest przestronna, jak na tak małą maszynę, kabina w standardzie ROPS/FOPS. Mimo bardzo kompaktowych rozmiarów maszyny, wewnątrz kabiny nawet dla osoby o wzroście powyżej 185 cm jest dosyć miejsca aby przyjąć wygodną pozycje.

W podstawowej wersji znajdziemy także bardzo przydatny system VLS, ułatwiający podnoszenie i opuszczanie dzięki częściowemu zautomatyzowaniu ruchów wysięgnika, co pozwala na zachowanie bezpiecznej stateczności maszyny podczas pracy, nawet na nierównym terenie. Ponadto sterowanie wysięgnikiem jest realizowane za pomocą dżojstika.

Pracę po zmroku i w gorzej oświetlonych pomieszczeniach ułatwią trzy lampy robocze: dwie z przodu i jedna z tyłu.

Wyposażenie dodatkowe

Lista wyposażenia dodatkowego jest bardzo długa i obejmuje między innymi możliwość wybrania: silnika o większej mocy (40KM, również Yanmar), systemu szybkiej wymiany elementów hydraulicznych (EURO), ogrzewania kabiny, wycieraczek, fotela z zawieszeniem pneumatycznym, bocznego reflektora roboczego, blokad mechanizmu różnicowego, automatycznego zaczepu do holowania przyczep, wału odbioru mocy z prędkością 540, TUZ kat. I z tyłu, różnych wersji ogumienia (z głębokim lub płytkim bieżnikiem), hydrauliki proporcjonalnej z trzecią sekcją hydrauliczną itp.

 Okazję do przyjrzenia się bliżej opisywanej maszynie, mieliśmy podczas targów Polagra, gdzie została wystawiona jako nowość w ofercie firmy Korbanek.

Podobał się artykuł? Podziel się!