Historyczne początki Unitraca, sięgają roku 1968, gdy różne firmy zaczęły eksperymentować z podwoziami lekkich pojazdów transportowych i adoptowaniu ich na potrzeby rolników oraz służb miejskich. Dekadę później na zamówienie szwajcarskiej firmy Rapid, Lindner wyprodukował próbną serię pojazdów (około 60) AC1900. To dało początek serii Unitrac 60, która w 1992 roku na dobre zagościła w ofercie firmy.

Reprezentanci najnowszej serii Unitrac zagościli na targach Agritechnika. Co oferują te pojazdy potencjalnemu użytkownikowi?

 Ofertę otwiera model Unitrac 72ep. Za 85 000 euro (364000 zł przy kursie 4,27), otrzymamy pojazd wyposażony w czterocylindrowy silnik Perkinsa o mocy maksymalnej 76 KM i momencie obrotowym 318 Nm ze skrzynią o szesnastu przełożeniach w przód i do tyłu - z rewersem. Prędkość maksymalna może wynosić 30 lub 40 km/h.

Prędkości WOM to 540 oraz 1000. Wszystkie blokady oraz sterowanie WOM odbywa się elektro-hydraulicznie. Już od podstawowej wersji, napęd jest przekazywany na wszystkie koła. Ponadto, każde koło jest zawieszone niezależnie i ma możliwość skrętu i hydraulicznej regulacji prześwitu.

Potencjał maszyny zwiększa wydajny,  dwuobwodowy układ hydrauliczny (praca na jednym obwodzie nie wpływa na sprzęt na drugim) bazujący na pompie o maksymalnym wydatku 85 l/min i ciśnieniu 18,5 MPa.

Warto wspomnieć o hydraulicznie amortyzowanej kabinie, podgrzewanych lusterkach i przedniej szybie oraz możliwości doposażenia w klimatyzację, przedni WOM czy systemy komputerowe podobne do tych stosowanych w ciągnikach Lindner.

 Model, który zamyka cennik, a jednocześnie był prezentowany na targach, to Unitrac 102s za 144480 euro ( 488900 zł przy kursie 4,27). Ten model jest napędzany czterocylindrowym silnikiem Perkins o pojemności 3400 cm3 i mocy 109 KM, moment obrotowy wynosi 420 Nm przy 1100 obr/min.

Jeżeli chodzi o komfort, to można liczyć na wszystko to co oferowała wersja 72ep. W tej wersji możemy zamówić skrzynię z maksymalną prędkością jazdy wynoszącą 50 km/h. Układ hydrauliczny, tak jak i w pozostałych wersjach, jest dwuobwodowy wyposażony w zewnętrzne złącza Powerlink z czujnikiem obciążenia umożliwiającym efektywniejsze wykorzystanie hydrauliki maszyny przy współpracy z osprzętem zewnętrznym.