PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Massey Ferguson, Fendt i Valtra - nowa sieć sprzedaży

Massey Ferguson, Fendt i Valtra - nowa sieć sprzedaży

Autor: Karol Hołownia

Dodano: 23-09-2017 11:58

Tagi:

Po rozwiązaniu współpracy AGCO ze spółką Korbanek na dystrybucję marek Fendt i Massey Ferguson, tworzone są nowe kanały dystrybucji tych marek oraz Valtry.



W kwietniu koncern AGCO ogłosił, że z końcem 2017 r. wygasa umowa ze spółką Korbanek na sprzedaż takich marek jak: Fendt i Massey Ferguson. W tej chwili AGCO organizuje nowe sieci dystrybucji swoich maszyn. 

Wzorem innych krajów, takich jak Anglia czy Niemcy, powstaną dwie odrębne kanały dystrybucji maszyn. Jeden z nich będzie obejmował marki Fendt i Valtra, natomiast drugi - wyłącznie markę Massey Ferguson.

Marki mają ze sobą bezpośrednio nie konkurować. MF ma być produktem "dla szerszego grona klientów", który będzie oferowany w różnych specyfikacjach i wersjach wyposażenia, począwszy od stosunkowo prostych i konkurencyjnych cenowo wersji Essential. Fendt będzie pozycjonowany jako marka topowa, wyposażona w najnowsze zdobycze techniki, a Valtra ma go uzupełniać.

Nowymi kanałami dystrybucyjnymi będą sprzedawane nie tylko ciągniki, ale również kombajny, sieczkarnie i pozostałe maszyny towarzyszące. Warto przy tym wspomnieć, że obecnie marka Fendt posiada praktycznie pełną linię maszyn rolniczych, a w więc: ciągniki (konwencjonalne i gąsienicowe), kombajny, sieczkarnie, różne typy pras, opryskiwacze samojezdne i zaczepiane oraz maszyny zielonkowe. Massey Ferguson ma również sporą grupę maszyn, choć nieco mniejszą niż Fendt. 

- Siła finansowa naszych obecnych i przyszłych partnerów biznesowych jest dla nas niezmiernie ważna, bo to pozwala nam iść w kierunku wspólnego rozwoju - powiedziała podczas konferencji prasowej poprzedzającej targi Agro Show, Maja Działoszyńska, odpowiedzialna za rozwój sieci dealerskiej AGCO w Polsce. - Ważna jest też odległość do klienta. Sieć organizujemy tak, aby była ona jak najmniejsza i ułatwić dostęp do wszystkich produktów i usług - dodała przedstawicielka AGCO. Dlatego powstająca sieć dystrybucyjna ma liczyć po 35 punktów sprzedaży dla każdego z kanałów.

Jednocześnie zmodyfikowana została droga dotarcia do klienta, który będzie mógł obecnie liczyć oprócz dealera, na bezpośrednie wsparcie specjalistów z AGCO. Pomijane jest "jedno oczko". 

Cele, jeśli chodzi o pokrycie rynku siecią dealerską, są bardzo ambitne i przedstawiają się w następujący sposób: na obecną chwilę jest to 40 proc.; trzecia dekada listopada: 70 proc., do początku roku 2018 - 100 proc.

- Aby to osiągnąć tworzona jest własna organizacja i wdrażana jest m.in. globalna strategia dotycząca konsolidacji marek Fendt i Valtra i osobnej dystrybucji Massey Fergusona. Jesteśmy też na etapie tworzenia zespołów dedykowanych do poszczególnych marek: Massey Ferguson i Fendt. Zespół Valtry już istnieje. Powstaje też zespół osób do obsługi posprzedażowej: części zamiennych i serwisu. Łącznie będzie to ponad 60-osbobowy zespół, który będzie stanowił bezpośrednie wsparcie dla naszych dealerów - wyjaśnia Maja Działoszyńska.

W dalszym ciągu kontynuowana jest współpraca z firmą Korbanek. Ma ona potrwać do końca roku. Do tego momentu firma z Tarnowa Podgórnego ma prowadzić działalność (sprzedaż maszyn, części, obsługa serwisowa) na dotychczasowych warunkach. Jak będzie wyglądała obsługa klientów spółki Korbanek po nowym roku?

- Plan AGCO jest taki, że po podpisaniu umów z dealerami podamy informację jakich mamy dealerów, gdzie są zlokalizowane ich punkty, będziemy bezpośrednio informowali naszych klientów do których punktów autoryzowanych mogą się udać po pomoc bądź zakup nowych produktów - podsumowuje Działoszyńska.

Globalnym celem AGCO jest wzrost obrotów z 4,4 mld dolarów USD osiągniętych w 2016 r. do 8 mld dolarów w roku 2020. Jak przekonują przedstawiciele AGCO, Polska jest jednym z największych rynków maszyn w Europie, na którym koncern się teraz koncentruje.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (19)

  • xxxx 2017-12-13 14:48:11
    Panowie z ziemi juz nie ma pieniedzy zaraz nie bedzie mial kto kupowac i za co
  • Laki 2017-11-25 05:26:53
    Proste posunięcie... wyeliminować jedno oczko i kase przygarnąć. Zrobić spółkę z kapitałem zagranicznym i kase wyprowadzić za granicę. Tak działają korporacje. Zapewne za chwile część sprzedawczyków co pracuje u korbanka dostanie troche lepszą kase i poleci z ozorem na brodzie do agco. Zobaczymy jak ta nowa struktura będzie działać??? Nie chce mi się wierzyć ze ceny tych maszyn spadną. Żeby Fendt mógł konkurować z jd to cena musi spaść o 100 tysięcy na średniej mocy ciągniku. Wtedy jd będzie nadal tańszy od fendta o ok 100 tys zł. Silniki w nowych fendtach to totalna porażka. Więcej już nie dało się tam upchać... dlatego następny nowy w styczniu będzie john mimo, że aktualnie mam 3 fendty. Co do rozwoju sieci dystrybucji to w mojej okolicy miałem 2 dilerow korbanka. Do jednego 50 km a do drugiego 37. Do nowego mam ponad 80 i opinia jego w okolicy nie ciekawa. Z czasem przyjdzie zmienić fendty na jelenie bo moim zdaniem to fendt cofa się z jakością. Im nowszy tym gorszy. A konkurencja odwrotnie. Stare fendty 900 robiły po 20 tys godzin bez dotykania a nowe po 5 tysiącach godzin często mają nowy motor i nową skrzynie biegów. Co do ciągników mf to za ich wykonanie powinien być tańszy od nh. Światowa marka a plastiki w kabinie to chyba siekierą ciesane. Agco skupuje fabryczki i zmienia znaczek i doładuje swoją marżę i chce równać się z konkurencją. Przemalowali laverdę na fendta i chcą konkurować z claasem. Teraz podobnie zrobili z lely i chcą wymieść pottingera.
  • TOMEK 2017-10-11 21:31:19
    Kupie 936 Vario sprzedam opla calibre
  • Kujawy 2017-09-25 12:20:50
    Tak jak cie korbanek ugosci to nikt nie ugosci. Nie ma co na niego pyskowac, nie dla wszystkich są jego progi, tylko dla najlepszych.
  • Det36 2017-09-24 19:45:11
    Ostatnio pytałem u korbanko o nowego MF 7614, to sprzedawca powiedział że może mi takiego na full wyposażeniu sprzedać za ok 255tys netto, a kuzyn za podobny w kwietniu zapłacił 315 tys netto, nieźle skubał korbanek
  • parody 2017-09-24 16:54:03
    Jak nowe JD to tylko R, a najlepiej to te produkowane na rynek niemiecki.
  • Lewar 2017-09-24 15:55:05
    ONLY JD }:)
    Reszta to gówno na kołach pozdro 300}:) przyjedź z Claas laptopa otwiera i mówi panie nie wiem ale daj mi znać jak zadzwonisz do Niemiec
  • T9 2017-09-24 12:43:09
    Myślę że nie będzie tak źle jeśli mówimy o serwisie. Fendt będzie prawdopodobnie sprzedawany razem z Valtrą a MF na którego już czeka inna spora firma swoją drogą. Więc mechanicy będą ok. Jestem z tematem na gorąco bo właśnie zdecydowałem się na AGCO i N114 odbieram w grudniu. O cenach też można sporo mówić. W porównaniu z konkurencją jest drożej ale nie wiele. Między CNH już nie ma takiej przepaści cenowej, a porównując na żywo obydwa ciągniki, za wykonanie nh i tak wydawało mi się za drogo. Myślę że to dobre posunięcie i cenowo da się zauważyć różnicę
  • Rolnik z krwi i kości 2017-09-24 11:11:41
    Ja się nie dziwię korbankowi, nie sprzedał się jak wszyscy. Prawda jest taka, że chcieli go kupić a on się nie sprzedał i swojej rodzinnej firmy nie zamknie.
  • wiem bo tak mialem 2017-09-24 08:58:59
    Czym tu się podniecać,kto to kupuje? 3% udziału w rynku agco? Podejrzewam ze nie więcej,jak pisał przedmówca,będą zakładać,analizować,zachęcać i napastować,a i tak ludzie kupią nh albo jelonka. Ceny agco to nie dla polskiego bambra
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.92.163.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!