- Wśród nowości w ciągnikach serii 7700, względem serii 7600 warto wspomnieć chociażby o nowym układzie zawieszenia i amortyzacji osi przedniej. W nowych ciągnikach znajdziemy dwa, a nie jeden siłownik amortyzujący, które są umieszczone pod kątem do osi, co pozwoliło na zwiększenie zakresu oscylacji bocznej osi, 30-procentowe zwiększenie skoku układu i znacznie poprawiło komfort pracy maszyną – mówi Marek Kuziów z firmy Korbanek.

Sporo zmian znajdziemy również wewnątrz kabiny. Nowością jest przede wszystkim deska rozdzielcza zaczerpnięta ze sztandarowej serii ciągników firmy o oznaczeniu 8700. Zapewnia ona przejrzysty dostęp do wszystkich danych o aktualnym stanie ciągnika, które wyświetlane są na kolorowym wyświetlaczu SIS (Setup and Information Screen).

Wyświetlacz jest większy od poprzedniego i posiada lepszą rozdzielczość co sprawia, że takie parametry jak osiągi ciągnika, przepracowany areał, przebyta odległość, zużycie paliwa i roztworu AdBlue, temperatura silnika i przekładni są łatwiejsze w odczytaniu.

Serię ciągników Massey Ferguson 7700, podobnie jak w przypadku maszyn serii 7600, które nowa seria zastępuje tworzy 9 modeli. Nowe ciągniki dysponują mocą znamionową od 140 do 255 KM i są dostępne w 3 wersjach wyposażenia: Essential, Efficient i Exclusive. W zależności od wybranej wersji w ciągniku znajdziemy m.in. różną konfigurację układu hydraulicznego (sterowanie mechaniczne lub elektroniczne), układ klimatyzacji sterowany automatycznie bądź ręcznie, a także wielofunkcyjny podłokietnik, czy chociażby dżojstik z różną liczbą funkcji.

6-cylindrowe silniki montowane w ciągnikach serii 7700 mają pojemność 6,6 l i 7,4 l – czyli tyle samo ile w ciągnikach serii 7600. Lekkie modyfikacje dotyczą natomiast układu oczyszczania spalin, który w dalszym ciągu bazuje na systemie SCR, skonfigurowanym z katalizatorem utleniającym DOC.

- Układ w dalszym ciągu nie obejmuje filtra cząstek stałych DPF, ani układu recyrkulacji spalin EGR. Nieco zwiększono natomiast dawkę AdBlue. Dzięki temu możliwe było spełnienie na chwilę obecną ostatecznej normy emisji spalin Tier 4 Final - dodaje Marek Kuziów.

Ciągniki są oferowane z przekładniami znanymi już użytkownikom "MF-ów". Najmniejszy z modeli (7714) jest dostępny z przekładnią Dyna-4, w kolejnym modelu (7715) dostępne są natomiast aż trzy przekładnie do wyboru: Dyna-4, Dyna-6 lub Dyna-VT. W przypadku pozostałych maszyn do wyboru mamy skrzynię: Dyna-6 lub Dyna-VT.

- Robimy wszystko, aby nową serię ciągników Massey Ferguson 7700 zaprezentować podczas tegorocznego Agro Show. Jeśli się nie uda, ciągniki na rynku pokażą się trochę później, ale z pewnością trafią do sprzedaży w tym roku – podsumowuje Kuziów.

Podobał się artykuł? Podziel się!