Po podsumowaniu ogólnej sprzedaży ciągników na polskim rynku przyszedł czas na prezentację maszyn, które cieszyły się największym zainteresowaniem w 2014 roku.  W dziesiątce najchętniej wybieranych ciągników znalazły się po 2 modele maszyn dostępnych w ofercie producentów którzy zajęli 4 najwyższe miejsca w sprzedaży (New Holland, John Deere, Zetor, Kubota) oraz modele Farmtraca i Belarusa. Ale zacznijmy od początku (dane liczbowe: Martin & Jacob).

Miejsce 1: Kubota L5040

W roku 2014 liderem sprzedaży w grupie nowych ciągników okazała się Kubota L5040 (404 sprzedane ciągniki). Za sukcesem powstającego w całości w Japonii ciągnika stoi przede wszystkim jego wielozadaniowa i prosta konstrukcja. W ciągniku pracuje 4-cylindrowa jednostka napędowa własnej produkcji dysponująca mocą znamionową niespełna 51 KM. Silnik ze względu na zastosowane wałki wyrównoważające cechuje się wysoką kulturą pracy.

W Kubocie L5040 napęd przenoszony jest za pomocą mechanicznej 16 stopniowej przekładni, która pozwala na rozpędzenie maszyny do 30 km/h. Ciągnik w standardzie wyposażony jest w WOM, który może pracować z dwoma prędkościami: 540 i 540E. Kubota L5040 ma spore możliwości konfiguracyjne, a lista wyposażenia opcjonalnego ciągnika jest długa, co w połączeniu z niewygórowaną ceną ciągnika z pewnością przyczynia się do jego sukcesów na Polskim rynku.

Miejsce 2: Zetor Major 80

Z ilością 394 sztuk maszyn (tylko 10 mniej niż Kubota) na drugim miejscu zeszłorocznej sprzedaży znajduje się Zetor Major 80. Major 80 to konstrukcja, która z założenia nawiązuje do znanych i cenionych na europejskim rynku maszyn serii 7711/7745. W ciągniku pracuje 4-cylindrowa jednostka napędowa generująca 76 KM.

Zetor Major 80 wyposażony jest w mechaniczną 12 biegową skrzynię biegów. W ciągniku zainstalowano układ hydrauliczny z pompą o wydatku 50 l/min. Sterowanie TUZ oraz zaworami hydrauliki zewnętrznej (w standardzie 2+1) odbywa się za pomocą mechanicznych dźwigni. Ciągnik o masie 3,3 tony wyposażony jest w standardzie w ergonomiczną i dość komfortową kabinę.

Miejsce 3: Zetor Proxima 90

Na kolejnym - 3 miejscu z ilością 284 zarejestrowanych modeli również konstrukcja z czeskiego Brna, tym razem jest to Zetor Proxima 90. W ciągniku pracuje silnik o tej samej pojemności co w przypadku Majora, ale tutaj generowanych jest z niej 88 KM. Za przeniesienie napędu w standardzie odpowiada przekładnia 10x2, która w opcji może być zastąpiona skrzynią z rewersem mechanicznym oferującą 12 przełożeń lub elementem z biegami pełzającymi (20x4).