W pierwszym dniu notowań kurs akcji Agromy wzrósł o 50 proc., do 3 groszy za akcję, przy obrotach wynoszących ponad 670 tys. zł. Są to drugie pod względem wysokości obroty w poniedziałkowej sesji na New Connect.

„Cieszymy się, że inwestorzy nam zaufali. Poprzez dynamiczny rozwój Agromy i aktywną komunikację z rynkiem pokażemy,  że warto być z nami” powiedział podczas debiutu Prezes Zarządu Agroma S.A., Piotr Staszewski.

W ramach oferty publicznej Agroma wprowadziła do obrotu 315 mln akcji serii B, stanowiących 50 proc. kapitału zakładowego spółki. Pozostałe 50 proc. kapitału (315 mln akcji serii A) pozostanie własnością dotychczasowych głównych akcjonariuszy: Piotra i Elżbiety Staszewskich. „Traktuję swoją obecność w Agromie jako inwestycję długoterminową”- powiedział Piotr Staszewski, Prezes Zarządu Agroma S.A. – „Mam wizję rozwoju spółki i chciałbym zachować nad nią kontrolę, by móc ją zrealizować. Dlatego podjąłem zobowiązanie, że do czasu nowej emisji nie będę sprzedawał więcej niż 20 procent oferowanych akcji” – dodał Prezes Staszewski.

Agroma jest największą polską firmą handlowo-produkcyjną, działającą na rynku urządzeń do pielęgnacji ogrodu, części zamiennych oraz elektronarzędzi. W jej ofercie czołowe miejsca zajmują traktorki, kosiarki spalinowe, kosy spalinowe, pilarki, kosiarki elektryczne i części zamienne do maszyn i urządzeń.

Produkty Agromy są dostępne w około 500-et punktach sprzedaży (sklepy wielkopowierzchniowe, sieć dealerska, sprzedaż internetowa). W stałej ofercie firmy znajduje się kilkanaście tysięcy produktów, oferowanych pod własną marką Agroma oraz światowych producentów (m.in. Sears/Craftsman, Ryobi/Homelite, Briggs and Stratton/Simplicity, Weibang, Kingxxel, Stens, Barbieri).

źródło: farmer.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!