Maszyny rolnicze to główny dział produkcyjny działu CNH Industrial należącego do Grupy Fiat. Według danych z 2012 r. w strukturze zysków dział rolniczy zajmuje odsetek w wysokości 66 proc., z czego aż 40 proc. wygenerował rynek europejski. - Jesteśmy obecni na całym świecie, firma New Holland ma zasięg globalny. Aczkolwiek rynek europejski jest dla nas najważniejszy i najwięcej wysiłku wkładamy, aby być liderem w Europie - mówi Tomasz Wieja, szef marketingu New Holland na Polskę. - Jesteśmy dumni, że w dużej części do sukcesów firmy przyczynia się rynek polski, na którym sprzedajemy najwięcej ciągników spośród wszystkich marek - dodaje.

Z BOGATĄ TRADYCJĄ

Dzisiejsza produkcja New Holland to splot doświadczeń kilku pionierskich firm w branży rolniczej firm. Początki koncernu sięgają końca XIX w. i miejscowości New Holland w USA, gdzie Abe Zimmerman założył zakład produkujący narzędzia rolnicze. Krokiem milowym w rozwoju i kreowaniu oferty ciągników była w dużym stopniu fabryka w Basildon, założona przez Henrego Forda. Drugą ważną osobą był Giovanni Agnelli - założyciel Fiata. Kolejną był Leon Claeys - pionier w kombajnach zbożowych, który założył fabrykę tych maszyn w belgijskim Zedelgem.

Pierwszymi modelami ciągników produkowanych w Basildon były maszyny z serii: 2000, 3000, 4000 i 5000. W 1986 r. Ford przejął pochodzącego z USA New Hollanda, tworząc tym samym spółkę Ford New Holland. Taki układ trwał kilka lat, kiedy w 1991 r. pakiet 80 proc. udziałów firmy wykupił koncern Fiat. Dzisiaj fabryka zajmuje obszar 40 ha, w tym pod dachem znajduje się 10 ha, a linia montażowa ma 2 km. Przez 50 lat w fabryce wyprodukowano ponad 1,8 mln silników i ok. 3 mln silników, które powstawały tutaj do 2006 r.

WCM DLA JAKOŚCI I KOMFORTU PRACY

W podlondyńskiej fabryce produkowane są ciągniki New Holland z serii 6 i 7 oraz z tego samego przedziału mocy Case IH na rynki poza Europę. Stąd maszyny trafiają do 120 krajów świata. Specyficzne potrzeby odbiorców z całego globu nie pozostają bez odpowiedzi producenta. Możliwość konfiguracji jest ogromna - maszyny mogą mieć 14,5 tys. opcji wyposażenia. Co ciekawe, wszystkie traktory są produkowane na jednej linii montażowej. Jak więc jest to możliwe? Sekret tkwi w precyzyjnej synchronizacji produkcji. Jest ona częścią wdrożonego kilka lat temu systemu WCM (z ang. World Class Manufacturing). System obejmuje synchronizację produkcji - dostarczanie odpowiednich części na linię montażową w odpowiednim czasie, jak również wdrażanie i kontrolę wysokojakościowej produkcji. Dobra synchronizacja to nie tylko optymalizacja pracy, ale również dostawy na czas i zmniejszenie zapasów magazynowych - przez co generowane są oszczędności - wcześniejsze zamówienia