Nadbudowa podwozia samojezdnego opryskiwacza pozwala na umieszczenie większego zbiornika na ciecz roboczą o pojemności 6000 l (6500 l „pod korek”), gdzie wcześniejsze modele mogły mieć 4000 i 5000 l. Masa opryskiwacza (DT 2500 H waży około 12 ton bez cieczy użytkowej) jest równomiernie rozłożona na dwie osie maszyny.

Dla opryskiwacza dostępne są belki o szerokościach roboczych od 18 do 36 m. Są one dwuczęściowe, dla zamówień o szerokości powyżej 36 m mogą być również składane na trzy części. Charakterystycznym elementem belki jest zestaw oświetlenia diodowego  - po jednej diodzie na każdym rozpylaczu, co znacznie zwiększa komfort pracy nocą. Ponadto, rozpylacze mogą być wyłączane całymi sekcjami lub automatycznie każdy osobno, co ma duże znaczenie w rolnictwie precyzyjnym.

Belka jest zawieszona w układzie jednopunktowym, a jej poziomowanie wykonują amortyzatory pneumatyczne na podstawie sygnału z czujników ultradźwiękowych umieszczonych przy końcach belki. Ciecz robocza jest tłoczona do rozpylaczy za pomocą pompy wirowo-tłokowej o wydajności 500 l/min.

Nowy model Dammanna napędza potężna jednostka – 6-cylindrowy silnik Mercedes Benz o mocy 230KM. Napęd na koła jest przenoszony za pomocą układu hydrostatycznego, a amoryzacja zawieszenia jest pneumatyczna. Bezstopniowa przekładnia pozwala na poruszanie się z prędkością od 0 do 40 km/h. Podobał się artykuł? Podziel się!