W serii 6D znajdą się następujące modele:
  • 6100D 73kW (99KM)
  • 6115D 87kW (118KM)
  • 6130D 95kW (130KM)

W standardowym wyposażeniu nowych maszyn można znaleźć niemal wszystko - od klimatyzacji przez przekładnię PowrReverser, aż po udźwig tylnego TUZ o wartości 4,4 kN.

Ciągniki napędzają 4,5-litrowe silniki PowerTech E, których charakterystyka ma zapewnić wystarczającą moc w szerokim zakresie prędkości obrotowych.  Za wtrysk paliwa do silnika odpowiada układ Common Rail. Główną zaletą silników jest zwiększenie wydajności przy niskich obrotach, co przekłada się na niskie zużycie paliwa. 

Wyskoki komfort pracy zapewnia komfortowa kabina i fotel operatora wyposażony w amortyzację pneumatyczn.

Mniejszy rozstaw osi i dzięki temu mniejszy promień skrętu niż w serii 6030 daje dużą zwrotność, potrzebną zwłaszcza podczas pracy z ładowaczem czołowym. Ponadto przekładnia 9F/9R PowrReverser ułatwia sterowanie podczas ładowania, gdyż wyposażono ją w elektrohydrauliczny rewers, przy którym nie ma potrzeby używania sprzęgła.

Z myślą o intensywnej pracy  z ładowaczem w ciąnikach zastosowano mokre sprzęgło, które ma zapewnić niezawodność użytkowania na lata.

Sugerowana cena detaliczna ciągników John Deere serii 6D zaczyna się od 150 290 zł + VAT za model 6100D a kończy się na cenie 185 122 zł + VAT za model 6130D (130 KM) wg kursu NBP z dnia 19.01.2011 i przy wykorzystaniu oferty promocyjne 1 EUR = 3,50 PLN.

Więcej szczegółów technicznych na temat nowej serii 6D oraz relacja z pierwszych jazd testowych - już na początku lutego na www.farmer.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!