O wprowadzeniu nowej serii pisaliśmy już na naszym portalu 20 stycznia. 3 lutego w punkcie dealerskim firmy John Deere Agrosieć Pszczółki, mieliśmy okazję poznać bliżej ciągniki i przejechać się nimi.

W skład nowej serii, produkowanej w jednej z fabryk John Deere w Meksyku, wchodzą trzy modele napędzane 4-cylindrowymi silnikami z układem wtrysku Common Rail o mocy od 99 do 130 KM na silniku i od 82 do 105 KM mocy na WOM-ie.

Moc ciągnika (na silniku) można poznać już na pierwszy rzut oka, ponieważ ciągniki są oznaczane wg nowej numeracji. Po pierwszej liczbie oznaczającej serię, kolejne trzy opisują moc danego modelu (np. 6115 – seria 6, 115 KM).

Nowa seria 6D oferuje bardziej podstawowe wyposażenie niż seria 6030, z mechanicznym sterowaniem i m.in. otwartym układem hydraulicznym. Wszystkie modele są dostępne z napędzaną przednią osią oraz są wyposażone w kabinę z serii 5R. W środku kabiny próżno szukać pokręteł EHR tylnego podnośnika, czy choćby przycisków załączania WOM lub przedniego napędu. Wszystkie te funkcje są uruchamiane dźwigniami.

Nie brakuje jednak podstawowych elementów zwiększających komfort pracy operatora. W standardzie oferowane są m.in. fotel z amortyzacją pneumatyczną i klimatyzacja. Nie bez znaczenia dla ułatwienia wykonywania codziennych prac są drzwi otwierane z lewej i z prawej strony. Poziom hałasu nie przekracza 82 dB.

Przekładnia daje możliwość wyboru trzech zsynchronizowanych biegów w trzech zakresach – A, B, C (zakresy nie są zsynchronizowane. Na dużą pochwałę zasługuje elektrohydrauliczny rewers, którego dźwignią umieszczoną z lewej strony kierownicy można zmienić kierunek jazdy praktycznie przy każdej prędkości bez szarpnięć. Sprzęgło jest typu mokrego, a hamulce hydrauliczne.

Wszystkie ciągniki są wyposażone w dwa tylne obciążniki w kołach, po jednym po każdej stronie o masie 55 kg. Dodatkowe obciążniki mogą być zamówione jako zestawy.

Układ hydrauliczny opiera się na pompie tridemowej zasilającej z wydajnością 26,3 l/min. układ hydrauliczny i przekładnię oraz 66,4 l/min. – gniazda hydrauliki. W standardzie otrzymamy dwie pary złączy hydraulicznych, w opcji – trzy. Maksymalny udźwig tylnego TUZ na hakach to 4400 kg.