Seria ciągników 6M ze stajni John Deere, to 6 nowych modeli o mocy od 115 do 170 KM. Zastąpią one częściowo popularną serię 6030. Jednocześnie dotychczasowe modele: 6130, 6230, 6330, będą nadal dostępne.

Tradycyjnie dla tej klasy ciągników John Deere, zastosowano konstrukcję ramową – w trzech rozmiarach dla poszczególnych modeli. Opcjonalnym wyposażeniem jest aktywna amortyzacja przedniej osi TLS, która może być wyposażona w hamulce pozwalający na skuteczne zatrzymanie maszyny przy użyciu mniejszej siły.

Cztery mniejsze modele (6115M, 6125M, 6130M i 6140M) napędzają silniki 4-cylindrowe o pojemności 4.5 litra PowerTech PVX (turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek). W największych modelach: 6150M oraz 6170M pracują 6-cylindrowce o pojemności 6.8-litra.

Obydwa typy silników spełniają normę spalin Stage IIIB, pozostając jednocześnie przy tankowaniu wyłącznie olejem napędowym. Najważniejszymi elementami układu oczyszczania spalin są: EGR (układ recyrkulacji spalin), zmienna geometria prowadnic turbiny (VGT) oraz filtr cząstek stałych (DPF) wraz z katalizatorem (DOC).

Kierowca zyska więcej komfortu w kabinie. Deska rozdzielcza została zintegrowana z wyświetlaczem umożliwiającym zmianę ustawień maszyny. Zapewnia on także dostęp do podstawowych parametrów pracy maszyny i umożliwia ich monitorowanie. Napęd na koła jest przenoszony za pomocą znanych z poprzednich modeli przekładni PowrQuad oraz AutoQuad Plus. Funkcja EcoShift pozwala na redukcję obrotów silnika po osiągnięciu maksymalnej prędkości.

Układ hydrauliczny z kompensacją ciśnienia zasila pompa o wydajności do 114 l/min. (we wszystkich modelach). Możliwe jest wyposażenie maszyny w tylne, maksymalnie cztery pary gniazd hydrauliki zewnętrznej, obsługiwane mechanicznie oraz do 3 par gniazd po środku.

Warto też wspomnieć o takich elementach jak: duże rozmiary opon, fabrycznie montowany przedni podnośnik z WOM oraz możliwość wyposażenia w dopasowany ładowacz czołowy John Deere. Opcjonalny system iTEC Basic sterujący narzędziem na uwrociach zapewnia wykonanie nawrotów w znacznie krótszym czasie. Ciągniki 6M są także kompatybilne ze standardem ISOBUS.