W ulepszonej kabinie została powiększona przestrzeń oraz widoczność. Między przednią szybą a dachem kabiny nie ma widocznego słupka i obejmuje ona częściowo przednią jego część, co sprawdzi się przede wszystkim przy pracach z ładowaczem czołowym (możliwe jest również okno uchylne wraz z otwieranymi drzwiami z prawej strony). Wąska kolumna kierownicy gwarantuje dobry widok na nadkola, a zintegrowany z nią wyświetlacz identyczny jak w serii 900 Vario, informuje operatora o najważniejszych bieżących parametrach. Obok bocznego panelu sterowania z wielofunkcyjnym dżojstikiem znalazł się również dotykowy wyświetlacz Variotronic.

Na poprawę komfortu pracy wpłynie w dużym stopniu również fotel „Evolution” – pneumatyczny, podgrzewany, z podłokietnikami, regulacją odcinka lędźwiowego i klimatyzowany. Powodów do narzekań nie powinien mieć również pasażer, gdyż będzie mógł on podróżować na całkowicie nowym siedzisku, które gdy nie jest potrzebne, można odwrócić zamieniając w podręczny stolik. Ponadto w kabinie znalazł się m.in. pojemnik pod siedzeniem pasażera, lodówka oraz schowek na dokumenty. Sama kabina jest amortyzowana (mechanicznie lub pneumatycznie) tak jak to było dostępne dotychczas tylko w wyższych modelach serii 800 i 900.

Pod maskami ciągników serii 700 pracują 6-litrowe, 6-cylindrowe silniki Deutz spełniające normę Stage IIIb, wykorzystując technologię SCR i dodatkowy płyn AdBlue. Nowym rozwiązaniem jest wysokowydajny układ chłodzenia oleju hydraulicznego i przekładniowego. Przekładania bezstopniowa o symbolu ML 180 to sprawdzone Vario, ale dodatkowo wzmocnione dla wyższych mocy nowych ciągników serii 700. Układ hydrauliczny zasila pompa o wydajności 100 l/min. Udźwig tylnego TUZ to niemal 10 ton, przedniego – 4,4 tony.

Warto wspomnieć również o detalach takich jak nowa koncepcja oświetlenia. Oprócz wydajnych reflektorów roboczych zamontowano również oświetlenie schodków wejściowych i lampy LED w narożnikach kabiny do oświetlenia nadkoli ciągnika. Ciekawostką jest również podręczny hamulec ręczny umieszczony na desce rozdzielczej (hydrauliczny lub pneumatyczny).