Konstrukcja nowego opryskiwacza oparta jest na znanym już z pozostałych modeli opryskiwaczy samojezdnych Condor podwoziu o nazwie StabiloPlus (wahliwe podwozie z układem pneumatycznej amortyzacji). Układ podwozia cechuje się możliwością zmiany rozstawu kół w zakresie 100 cm (bezstopniowo) oraz promieniem skrętu, który nie przekracza 4,5 m.

Istotnym parametrem w zakresie opryskiwaczy jest również prześwit, który w tym konkretnym przypadku wynosi 125 cm. Opryskiwacz osadzony jest na dwóch osiach z ogumieniem o wysokości 217 cm i szerokości 71 cm.

Tym co wyróżnia nowy opryskiwacz Condor Endurance jest polietylenowy zbiornik o pojemności 8 tys. l. Co ważne, element wykonany jest z gładkiego materiału i jak gwarantuje holenderski producent kształt zbiornika umożliwia całkowite opróżnienie opryskiwacza.

Sercem układu roboczego nowego opryskiwacza jest zestaw pomp GreenFlowPlus. Obejmuje on pompę opryskiwacza (membranowa - 380 l/min lub odśrodkowa 400 l/min) oraz pompę napełniającą (HydroFillPlus 800-1500 l/min).

Opryskiwacz Endurance jest wyposażony w 6-cylindorwą jednostkę napędową Volvo. Do spełnienia ostatecznej normy emisji spalin 320-konny silnik wykorzystuje m.in. układ SCR. Hydrostatyczny układ napędowy zamontowany w opryskiwaczu umożliwia jego rozpędzenie do 50 km/h (prędkość pracy ograniczona do 36 km/h).

Opryskiwacz Condor Endurance (z ang. wytrzymały) dostępny jest z różnymi wersjami belek polowych o szerokościach od 24 do 54 m.