Targi Agro-Park, organizowane w dniach 26-27 października przez Targi Lublin oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie, zgromadziły rolników, właścicieli gospodarstw, firmy handlowe i dystrybutorów maszyn i środków do produkcji rolnej.

Intensywna, wielomiesięczna kampania promocyjna i przygotowania dały dobre efekty. Wystawę odwiedziło 14,8 tys. osób.

Powierzchnię ekspozycyjną wypełniła oferta maszyn i urządzeń dla rolnictwa, traktorów, sprzętu inwentarskiego, maszyn sadowniczych, uprawnych i transportowych. Nie zabrakło też nawozów, środków ochrony roślin, a także oferty przechowalniczej - silosów, chłodni czy opakowań do warzyw i owoców.

- Zainteresowanie przerosło nasze najśmielsze oczekiwania - mówi Łukasz Rachubinski, dyrektor Targów Agro-Park. - Zanotowaliśmy 80-proc wzrost liczby zwiedzających w porównaniu do ubiegłego roku. Takie statystyki to powód do dumy, a jednocześnie wysoka poprzeczka i oczekiwania w stosunku do edycji 2014.

Dlatego w przyszłorocznych planach jest przyciągnięcie jeszcze więcej importerów i producentów. W tym roku było 170 wystawców. Rozszerzona ma być również część wydarzeniowa.

- Ogromne zainteresowanie tegorocznymi wykładami dało nam mnóstwo wskazówek dot. przyszłorocznych debat czy konferencji. Zaprosimy także zwiedzających na profesjonalne branżowe ścieżki zwiedzania: uprawowe, hodowlane, sadownicze, wyposażenia farm i budynków inwentarskich oraz maszyn - dodaje Magdalena Jastrzębska z Zespołu promocji i sprzedaży MTP.

- Docierają do nas niezwykle pozytywne opinie zarówno wystawców jak i zwiedzających - mówi project manager Mirosław Maciej Wituch. - Dzięki konstruktywnej weryfikacji profesjonalistów wiemy, że z roku na rok impreza zwiększa swój potencjał wśród wydarzeń branżowych - dodaje.