LEJEK NA KANISTER

Każdy, kto przelewał kiedykolwiek olej napędowy czy paliwo prosto z kanistra, wie, że bywa to czynność dość uciążliwa ze względu na rozbryzgiwanie się substancji na wszystkie strony. Prostym i skutecznym sposobem na ułatwienie sobie tej czynności jest nałożenie odpowiedniego lejka na wlew kanistra. Metalowy lejek z gumową uszczelką pasuje na blaszane kanistry o pojemnościach 5, 10 i 20 litrów.Cena - od 20 zł.

RĘCZNA POMPKA DO ADBLUE

P r z e p o m p o w y w a n i e roztworu Adblue (wodny roztwór mocznika), który coraz częściej jest stosowany przy nowoczesnych silnikach w celu spełnienia restrykcyjnych norm spalin, wymaga specjalnych narzędzi ze względu na to, iż łatwo powoduje korozję metali. Jeśli nie trzeba przepompowywać dużych ilości tego płynu, wystarczającym rozwiązaniem są pompki ręczne wykonane z tworzywa sztucznego. Elementy pompki Nafena, takie jak korpus, tłok, rura ssąca, wylewka oraz wąż, są wykonane z polipropylenu, co gwarantuje odporność na agresywne działanie substancji. Urządzenie jest przystosowane do beczek, zbiorników oraz kanistrów. Cena: 330 zł

SPRAWDZONY DYSTRYBUTOR

Piusi Cube 56 to wydajny i sprawdzony przez wielu użytkowników na całym świecie dystrybutor do oleju napędowego, o wydajności 56 l/min, zasilany z sieci 230 V, wyposażony w pompę samozasysającą o mocy 360 W. 3-cyfrowy, mechaniczny licznik przepływu mierzy z dokładnością do +/- 1 proc. W zestawie znajdziemy również aluminiowy pistolet z automatycznym odcinaniem nalewania oraz wąż wylewowy o długości 4 m. Dopełnieniem jest filtr siatkowy z zaworem zwrotnym, który zapobiega uszkodzeniu pompy poprzez uruchomienie jej "na sucho". Całe urządzenie włącza się po podniesieniu pistoletu z wieszaka, a jego odwieszenie na miejsce powoduje wyłączenie dystrybutora. Można powiesić je na ścianie bądź postawić na zbiorniku. Cena - od 1680 zł

MOBILNY ZBIORNIK Z DYSTRYBUTOREM

Dzięki możliwości dostarczenia i tankowania paliwa w dowolnym miejscu dystrybutor TruckMaster sprawdza się idealnie przy obsłudze ciężkiego sprzętu (np. kombajny, ciągniki czy sieczkarnie polowe) w miejscu jego wykorzystania. Zbiornik pozwala uniknąć zbyt długich przestojów spowodowanych koniecznością udania się do gospodarstwa bądź na stację paliwową. Profilowane dno ułatwia załadunek na pojazdy samochodowe, a przegroda w środku zbiornika zapobiega nadmiernym ruchom cieczy podczas transportu. Występuje w wersjach o pojemnościach: 200, 430 oraz 900 l. Zbiorniki spełniają zalecenia ADR (transport towarów niebezpiecznych) i dzięki temu nie wymagają od użytkownika specjalnych uprawnień do przewożenia. Cena 200-litrowego zbiornika to 2900 zł, 430-litrowy kosztuje 4800 zł, a 900-litrowy - 5900 zł.

Artykuł pochodzi z nr. 5/2015 Farmera.