Wprowadzając nowe maszyny, niemiecki producent przede wszystkim zwiększył zakres oferowanych modeli z trzech do sześciu, dysponujących mocą w zakresie 90-140 KM (dotychczas było to 100-130 KM).

Podobnie jak w większych ciągnikach Axion 800 i 900, w Arionach 400 konstruktorzy Claasa zdecydowali o zastosowaniu silnika FPT z wtryskiem common rail, turbosprężarką z intercoolerem. 4-cylindrowe jednostki mają pojemność 4,5 l i spełniają ostateczną normę emisji spalin Stage IV.

Spełnienie surowych wymogów jest możliwe dzięki zastosowaniu katalizatora oksydacyjnego DOC oraz technologii SCR wykorzystującej płyn Adblue. Pod maską ciągników nie znajdziemy filtra cząstek stałych DPF.

Napęd na koła jest przenoszony przez przekładnię Quadrishift 16/16. Cztery biegi pod zmieniane pod obciążeniem i cztery hydraulicznie przełączane grupy umożliwiają zmianę s sumie 16 biegów użycia sprzęgła, w tym również w trybie automatycznym.

To co już na pierwszy rzut oka przykuwa uwagę w nowych Arionach to nowe kabiny, w tym przede wszystkim wariant Panoramic - z panoramiczną szybą przednią o powierzchni 2,41 m². Szyba wykonana z poliwęglanu łączy się tutaj bezpośrednio z transparentną przednią częścią dachu. Zasiadając „za stery" Ariona mamy poczucie przestrzeni i świetną widoczność na ładowacz czołowy. Na łączeniu przedniej szyby i dachu nie występuje żaden element ograniczający widoczności, tak że kierowca ma zapewnione aż 90 stopni pola widzenia.

Pozostałe warianty kabin to m.in. 5-słupkowa zaprojektowana specjalnie do prac komunalnych (prawe drzwi nie posiadają jednego słupka dla zwiększenie widoczności) oraz wersja z niskim dachem, dzięki której traktor może mieć wysokość na poziomie zaledwie 2,48 m, co jest najlepszym wynikiem w tym segmencie maszyn.

W standardowym wyposażeniu ciągnika Claas Arion 400 oferowany jest nowy wielofunkcyjny joystick. Łączy kompletną obsługę ładowacza czołowego, przekładni, tylnego podnośnika, liczby obrotów silnika oraz opcjonalnie dwóch wariantów sterowania elektronicznego.

Joystickiem można w pełni operować przekładnią. Jeden palec posłuży do zmiany biegów oraz kierunku jazdy. Można nim także sterować wszystkimi funkcjami ładowacza, w dwóch wariantach: elektrohydraulicznym ELECTROPILOT lub hydraulicznym FLEXPILOT.