Wartość marki John Deere została wyceniona na 4.865 mld dolarów, co jest wynikiem o 15 proc. lepszym w porównaniu z rokiem poprzednim. W 2013 r. Interbrand umieścił markę John Deere na 80. miejscu.

- Myślę, że ten awans na liście Najlepszych Marek o zasięgu globalnym jest odzwierciedleniem warunków rynku światowego oraz rosnącej umiejętności naszej w firmy w podejmowaniu działań wychodzących poza naszą strategię korporacyjną - mówi Bil Becker, dyrektor Brand Centre of Excellence Deere&Company.

- Warto podkreślić, że metodologia badań prowadzonych przez Interbrand docenia także globalny rozwój, innowacyjność oraz efektywne i wydajne zarządzanie firmą. To kolejny dowód na to, że strategia John Deere naprawdę działa - dodaje Becker.

Po raz pierwszy firma John Deere znalazła się na liście Interbrand w roku 2011, zajmując wówczas pozycję 97. Według twórców rankingu, każda z marek obecnych na liście jest oceniana pod względem jej wartości biznesowej. Podczas określania tej wartości brane są pod uwagę m.in. wyniki finansowe sprzedaży produktów i usług oznaczonych daną marką, rola marki w procesie decyzyjnym, a także tzw. siła marki.

W komentarzu firmy Interbrand czytamy: „Oddanie marki John Deere zagadnieniom ochrony środowiska, skupienie na wyznaczoną strategię, zmiany organizacyjne oraz wzmocnienie swoich gałęzi biznesu pokazuje, w jaki sposób firma, mająca swoją główną siedzibę w Moline, Illinois, najbardziej kojarzona z produkcją maszyn rolniczych oraz sprzętu do pielęgnacji zieleni, jest w stanie ciągle wyznaczać sobie nowe cele przy jednoczesnym zwiększaniu ogólnego rozumienia, hasła: „Run Like a Deere".

Podobał się artykuł? Podziel się!