Do napędu Belarusa MTZ 1523.6 posłużył sprawdzony silnik własnej produkcji MMZ o mocy 150 KM, w którym moment obrotowy 600 Nm jest dostępny przy 1400 obr./min. Podana moc jest generowana z 6-cylindrowego, turbodoładowanego silnika o pojemności 7120 cm3, który znalazł także zastosowanie w modelach 1221 oraz 2022 o następującej mocy 136 i 212 KM.

Spełnienie normy Tier IV Final producent osiągnął m.in. przez zastosowanie układu wtryskowego Bosch Common Rail, układu SCR oraz katalizatora oksydacyjnego DOC.

Do wyboru będą dwie przekładnie wyprodukowane przez białoruskiego producenta. Pierwsza z nich jest mechaniczna o liczbie biegów 16x8 (4 zakresy z 4 biegami do jazdy do przodu).

Za dopłatą ciągnik będzie można skonfigurować z przekładnią oferującą 24 biegi do przodu oraz 12 wstecz. W opcjonalnej wersji przeniesienia napędu operator ma do dyspozycji dwa zakresy (terenowy i szosowy), na których są dostępne 4 biegi zmienianie za pomocą joysticka bez użycia sprzęgła plus wzmacniacz żółw-zając na każdym biegu.

Warto wspomnieć o reszcie ciągników Belarus, spełniających normę Tier IV Final, a dokładnie są to modele 921.6 (95 KM), 952.6 (95 KM), 1025.6 (110 KM), 2122.6 (212 KM) oraz flagowa wersja 3525.6 (355 KM).

Obecnie u dilerów są ciągle w ofercie modele, spełniające normę emisji spalin Stage III A, o czym informuje końcowe oznaczenie "4", oraz wersje Stage III B z oznaczeniem 5.