Ciągniki serii MX 100-170 były produkowane w latach 1997- 2002, przy czym początek produkcji największych modeli: MX150 i MX170 datuje się na rok 1998.

W skład rodziny MX-ów wchodzi 6 maszyn o mocach maksymalnych w zakresie 104 - 177 KM (od 100 do 166 KM mocy znamionowej.

Silniki całej serii maszyn to jednostki 6-cylindrowe o pojemności 5,9 litra, produkowane przez amerykańską firmę Cummins, oznaczone symbolem B6T-590. We wszystkich modelach ciągników z tej serii silniki są turbodoładowane, dodatkowo w MX150 i MX170 są wyposażone w chłodnicę powietrza doładowanego, czyli intercooler.

Silniki Cumminsa są bardzo mocną stroną MX-ów. Biorąc pod uwagę zużycie paliwa przez te jednostki, użytkownicy ciągników (skupiliśmy się przede wszystkim na największych modelach tej serii) określają ich "apetyt na olej napędowy" może nie jako szczególnie powściągliwy, ale umiarkowany. Zdecydowanym atutem jest natomiast dobra charakterystyka ich pracy. Silniki żwawo reagują na pedał gazu już od najniższych obrotów i szybko osiągają wysokie momenty obrotowe przy stosunkowo niskich obrotach silnika. Maksymalny moment obrotowy w przypadku MX 150 to 660 Nm, a w MX170 jest to 730 Nm - osiągane już przy 1400 obr./ min. prędkości obrotowej silnika. Za dostarczenie paliwa do cylindrów odpowiada mechaniczna pompa wtryskowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Potwierdzającą się opinią użytkowników tych maszyn jest również trwałość jednostki napędowej i jej bezawaryjność.

Przebiegi rzędu 10-15 tys. motogodzin bez remontu silników to norma. Wycieki oleju to rzadki widok w tych maszynach.

Plusem są również niewygórowane ceny części eksploatacyjnych, w tym również olejów (stosowane są tradycyjne oleje mineralne). Pojemność misy olejowej to 15 litrów.

Do wymagających narzędzi

Konstrukcja ramowa i spora masa własna ciągników MX150 i MX170 to cechy bardzo przydatne do współpracy z ciężkimi narzędziami uprawowymi. Do tego dochodzi jeszcze mocna hydraulika z pompą o wydajności 121 l/min.i ponad 8 ton udźwigu tylnego TUZ-a.

W przypadku tych maszyn duży udźwig TUZ nie jest "pustą" wartością, jak to bywa w przypadku wielu maszyn. Spora masa ciągników ("na sucho" to około 6400 kg) i ciężki przód dają możliwość stabilnej pracy i transportu ciężkich, zawieszanych z tyłu maszyn.