Nowością na stoisku firmy Case IH podczas targów SIMA, oprócz modeli Magnum w wersji Rowtrac (ciągnik z gąsienicami na tylnej osi) była gama ciągników Puma. Zaprezentowaną rodzinę maszyn tworzy 7 modeli z silnikami o mocy od 150 do 240 KM. Moc ta generowana jest z jednostek napędowych FPT o pojemności 6,7 l, ktore w przeciwieństwie do poprzednich modeli ciągników spełniają normę emisji spalin Stage IV - Tier 4 Final.

Do spełnienia rygorystycznych norm emisji spalin w ciągnikach Puma wykorzystywany jest układ Hi-eSCR. Pod tą nazwą kryje się kombinacja znanego już z maszyn koncernu CNH układu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz katalizatora utleniającego (DOC) i katalizatora czyszczącego CUC. Zadaniem pierwszego elementu jest redukcja węglowodorów, z kolei drugi z katalizatorów odpowiada za rozbicie pozostałego amoniaku, który nie został wychwycony przez komorę SCR.

Sztandarowy model serii o oznaczeniu Puma 240 osiąga swoją moc znamionową 240 KM przy prędkości obrotowej 2200 obr./min, zaś przy włączonym doładowaniu Power Boost jego moc może wzrosnąć nawet do 270 KM. Silnik osiąga maksymalny moment obrotowy rzędu 1160 Nm w przedziale prędkości obrotowych od 1400 do 1600 obr./min.  

Podobnie jak w przypadku starszych modeli ciągników z St. Valentin, w nowej Pumie znajdziemy przekładnie napędowe semi powershift, full powershift oraz bezstopniowe przekładnie CVX

W stosunku do poprzedniej generacji modeli Puma, kilka modyfikacji wprowadzono rónież w terminalu AFS 700. Obejmują one: nową konfigurację zaworów zdalnych oraz funkcję ISOBUS III, która - w zależności od narzędzia - automatycznie steruje prędkością jazdy do przodu, pracą zaczepu, elektronicznymi zaworami zdalnymi oraz funkcjami WOM na ciągniku.

Jeżeli chodzi o zmianę kierunku jazdy, teraz są dostępne nowe przełączniki wyboru i ustawienia agresywności zmiany kierunku, umożliwiające dostosowanie ustawień do indywidualnych wymagań. W nowych ciągnikach inny jest również dach kabiny, z rozbudowanym pakietem oświetlenia.

- Na chwilę obecną na polskim rynku w dalszym ciągu oferowane są modele, które były dostępne do tej pory. Nowe ciągniki Puma trafią do sprzedaży dopiero w III lub IV kwartale tego roku - mówi Tomasz Koperski z firmy Case IH.