Dwa ciągniki Agrofarm 85 i Agrofarm 100 to najmłodsi przedstawiciele z rodziny Deutz-Fahr. Są to maszyny wielozadaniowe, przystosowane zarówno do prac uprawowych, prac w obejściu – z przednim ładowaczem, jak i do transportu.

Co za linia!
Po pierwszym spojrzeniu na Agrofarma w pamięci pozostaje jego nietuzinkowy wygląd. O pracy stylistów Deutz-Fahra można powiedzieć tylko jedno – kawał dobrej roboty! Wąska maska, poprawiająca widoczność z kokpitu, świetnie współgra z nowoczesną kabiną, tworząc ciągnik o nienagannej linii. Taka konstrukcja zapewnia swobodny przepływ powietrza chłodzącego silnik. Intrygujące przednie światła, bezbłędnie wkomponowane w linię maszyny, nadają ciągnikowi agresywny wygląd. Stojąc, ciągnik sprawia wrażenie zwinnego, a jednocześnie łatwego w prowadzeniu.

Czysta energia
No tak, tyle że sama linia nie jeździ. Potrzebny jest silnik. Ciągniki Deutz-Fahra znane są z bardzo dobrych silników. Dlatego nie jest zaskoczeniem, że Agrofarm został wyposażony w wydajną i bardzo elastyczną jednostkę napędową o pojemności czterech litrów i mocy maksymalnej od 82 lub 96 KM (według normy 2000/25/EC). Na pierwszy rzut oka – nic nadzwyczajnego. Miłe niespodzianki konstruktorzy ukryli wśród parametrów roboczych. Silnik w zakresie od 1800–2300 obr./min utrzymuje moc nominalną, a gdy wskazówka obrotomierza dociera do 2000 obr./min Agrofarm osiąga swoje maksimum. Również moment obrotowy utrzymuje się na stałym, maksymalnym poziomie w szerokim zakresie obrotów silnika 1300–1700 obr./min. W ciągniku 82-konnym osiąga wartość 297 Nm, natomiast w 96-konnym – 353 Nm.

Silnik został wyposażony w nowoczesny system wtryskowy Unit Pump System. Pompy połączone są bardzo krótkimi przewodami z sześciootworowymi wtryskiwaczami. Jest to wysokociśnieniowy system, gdzie ciśnienie osiąga wartość aż 1400 barów.

Turbodiesel Deutza zaopatrzony jest w sprężarkę z chłodnicą powietrza doładowującego. Zastosowano aluminiowe chłodnice nowego typu o zwiększonej wydajności. Dostęp do nich oraz do innych głównych elementów silnika jest prosty i wygodny, co ułatwia konserwację najważniejszych podzespołów. Wszystko jest zamknięte pod maską ciągnika otwieraną przyciskiem.