W skład nowej serii wchodzą 3 modele o mocach: 55, 65 i 75 KM. Zasilane są 3-cylindrowymi silnikami FPT w poj. 2,9 l z układem wtrysku paliwa common rail.

T4.75S waży 3100 kg, rozstaw osi wynosi 2123 mm, a więc nieco mniejszy niż w serii Powerstar. Wysokość do krawędzi dachu na kołach 420/70R30 z tyłu to 2500 mm (opcjonalnie z tyłu mogą być koła 32-calowe.

Kolejnym ważnym wyróżnikiem ciągników jest nowa kabina. To produkt fabryczny New Hollanda. Kabina jest konstrukcją 4-słupkową. Jest obszerna i panuje w niej dobra ergonomia, o czym mieliśmy się okazję przekonać oglądając maszynę na targach. Na wygodę pracy wpływa też płaska podłoga.

Duża powierzchnia szyb zapewnia dobra widoczność. Dodatkowym atutem jest okno dachowe, które wprawdzie nie jest imponujących rozmiarów, ale z pewnością będzie i tak bardzo pomocne przy pracach z ładowaczem czołowym.

Standardowym wyposażeniem T4S jest zsynchronizowana przekładnia z 8 biegami jazdy do przodu i 8 do tyłu, gdzie mam 4 biegi główne i dwa zakresy (szybki – wolny). W opcji dostępna jest przekładnia napędowa 12 x 12 z hydrauliczną przekładnią nawrotną (hydraulic shuttle) dla wszystkich modeli. Zmiana kierunku jazdy odbywa się w tym przypadku za pomocą dźwigni umieszczonej przy kierownicy i bez użycia sprzęgła.

W opcji dostępne są biegi pełzające z zakresem minimalnej prędkości już od 0,108 km/h mające zastosowanie w pracach ogrodniczych wymagających dużej precyzji jak np. siew.

Jak na tak niewielki traktor, imponujący jest udźwig tylnego TUZ, który wynosi 3000 kg. Ciągnik można wyposażyć w maksymalnie trzy zawory hydrauliki zewnętrznej o standardowym natężeniu przepływu 48 l/min. Ponadto we wszystkich ciągnikach T4S są dostępne dwie prędkości WOM 540 i 540E. Opcjonalnie występuje trzecia prędkość WOM zsynchronizowanego z szybkością jazdy ciągnika.

Do traktora będzie można zamówić także fabryczny ładowacz czołowy. Na to jeszcze jednak trzeba będzie na to trochę poczekać – oferta z ładowaczem ma ruszyć jesienią br. Wcześniej można się jednak spodziewać dostępności ładowaczy producentów zewnętrznych.

Za ciągnik T4.75S w podstawowej serii wyposażenia (m.in. bez klimatyzacji) trzeba zapłacić 96900 zł netto.

Podobał się artykuł? Podziel się!