Popularność ładowarek teleskopowych jest spowodowana tym, że są to maszyny wielozadaniowe. W sytuacji, gdy ewentualnych zadań dla ładowarki nie ma zbyt wiele, lepiej zastanowić się jednak nad ładowaczem czołowym.
Obsługa najnowszych ładowaczy uległa znacznemu skróceniu w porównaniu z urządzeniami starszymi. W zależności od potrzeb można szybko zamontować lub zdjąć z ciągnika. Dla niektórych minusem może być mniejszy zasięg ładowacza w porównaniu z możliwościami wysięgników teleskopowych w ładowarkach. Inna wada – zamontowany ładowacz ogranicza widoczność operatora ciągnika. Tutaj jednak od razu ujawnia się wcześniej wspomniana zaleta – ładowacz można zdemontować. Poza tym producenci ciągników starają się we własnych konstrukcjach tak projektować kabiny, aby widoczność podczas pracy z ładowaczem była możliwie największa.

Łyżka w zestawie
Niektórzy producenci ciągników mają w swojej ofercie również ładowacze. Decydując się na taki zestaw, można spodziewać się, że współpraca obu urządzeń będzie przebiegała wzorowo. Istnieje kilka firm, które w swojej ofercie mają ciągniki, jak i ładowacze.
Fiński producent ciągników Valtra do każdego modelu ma w ofercie ładowacz czołowy. Do serii A trzy modele ładowaczy, natomiast do serii N, 6000 oraz T – 4. W ładowaczach Valtry zastosowano kilka przydatnych rozwiązań konstrukcyjnych. „Lock and Go” to system odpowiedzialny za szybkie i bezpieczne podłączenie i odłączenie ładowacza. Wystarczy wykonać tylko kilka prostych operacji, aby zamontować go do ramy. Przy demontażu przydatne są specjalne wspomagające podpory umożliwiające bezproblemowe „zaparkowanie” ładowacza. Aby zabezpieczyć ciągnik przed niekorzystnymi wibracjami i naprężeniami przechodzącymi z ładowacza podczas na przykład pokonywania trudnego terenu, zastosowano system SoftDrive (z ang. łagodna jazda). Dzięki temu podwozie, osie i koła nie są narażone na dodatkowe niepotrzebne naprężenia. Sterowanie ładowaczami może odbywać się na dwa sposoby. Gdy ładowacz współpracuje z ciągnikami serii T, C, M/XM, wykorzystuje się do tego niewielki dżojstik umieszczony w podłokietniku ciągnika. Gdy ładowacz podłączony jest natomiast do ciągnika serii 6000, A lub T z mechaniczną hydrauliką, za sterowanie odpowiedzialne są układy sterowania hydrauliki ładowacza: mechaniczny ErgoDrive i elektroniczny ElectroDrive. Maksymalna wysokość, na jakiej mogą pracować ładowacze czołowe Valtry, wynosi 3,5–4,75 m (mierząc od środka podniesionego ramienia, mierząc od spodu dołączonego czerpaka wysokość ta zmniejsza się o 25 cm). Najmniejszy ładowacz waży 515 kg, największy ma masę 808 kg. Użytkownicy, dla których oprócz właściwości urządzenia ważny jest również wygląd, nie będą rozczarowani. Tak jak i ciągniki urządzenia te mają bardzo ciekawą linię, którą podkreśla charakterystyczny srebrny napis „Valtra”.