Za nowatorskie rozwiązanie systemu kontroli ciśnienia w ogumieniu, Fendt otrzymał srebrny medal na Targach Agritechnica 2009. To pierwszy tego typu mechanizm montowany fabrycznie w ciągnikach – w pełni zintegrowany z konstruckją pojazdu.

System kontroli ciśnienia w oponach działa podczas jazdy. Jest to możliwe dzięki specjalnym pierścieniom obrotowym na piaście, do których przykręcane są koła. Z pierścienia wychodzi przewód, który jest podłączony do zaworu pneumatycznego. Z drugiej strony pierścień jest podłączony do zaworu kontrolującego ciśnienie tylnych lub przednich kół. Dalej układ jest połączony ze sprężarką powietrza i elektronicznym panelem sterowania Variotermianl lub ISOBUS w kabinie ciągnika.

Kierowca jest powiadamiany o zbyt niskim lub wysokim ciśnieniu w danych warunkach pracy. Podniesienie ciśnienia o jeden bar trwa do 7 min., a zmniejszenie o jednostkę – około 2 min. Na razie system będzie dostępny w ciągnikach serii 900 Vario.

Źródło: farmer.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!