O znaczeniu odpowiedniego dopasowania ciśnienia w oponach możemy się przekonać niejednokrotnie w każdej wykonywanej pracy np. ciągnikiem rolniczym. Odpowiednie ciśnienie w pracach polowych zwiększa uciąg przez lepsze przyleganie opony do podłoża, co w końcowym efekcie przekłada się na mniejsze zużycie paliwa (wg. producenta TractAir aż do 15 proc.).

Ważną zaletą jest zmniejszenie zjawiska niszczenia struktury gleby, a także mniejsze ugniatanie przekładające się na większy plon. Jeżeli operator zadba o odpowiednie ciśnienie m.in. podczas prac w transporcie, to tym samym zwiększy żywotność opon. Nie tylko pod względem „zachowania” bieżnika, lecz także wytrzymałości profilu bocznego opony, która w wymianie nie należy do najtańszej.

W ofercie firmy TractAir jest do wyboru centralny system pompowania kół dwu- lub trzyprzewodowy. W prostszym systemie dwuprzewodowym otwarcie zaworu odbywa się przez cienki przewód, a następnie zaczyna się przepływ powietrza przewodem o większej średnicy, w zależności od tego, czy operator chce zwiększyć bądź zmniejszyć ciśnienie.

Następnie po osiągnięciu zaprogramowanego ciśnienia, następuje zamknięcie zaworu i całkowity spadek ciśnienia w przewodach, co dodatkowo zwiększa brak możliwości uszkodzeń układu. Dodatkową zaletą w przypadku braku ciśnienia w przewodach jest ograniczenie do minimum zużywania się uszczelniaczy w podzespole rotary union (z ang. element, łącznik obrotowy), które w elemencie dwuprzewodowym wg producenta wystarcza na 8-10 tys. mth. Dla porównania w systemie jednoprzewodowym, w którym przewód jest ciągle pod ciśnieniem, żywotność uszczelnień w łączniku obrotowym wynosi 1-2 tys. mth.

Drugi system trójprzewodowy, tak jak wskazuje nazwa, oferuje trzeci przewód, którego zadaniem jest ciągła (co 1 min.) kontrola ciśnienia w oponie. W momencie spadku ciśnienia np. przebicia opony następuje automatyczne dopompowanie.

Sterowanie systemem zmiany ciśnienia w poszczególnej oponie regulujemy przez sterownik umieszczony w kabinie ciągnika lub opcjonalnie system ISOBUS. Zaletą układu jest regulacja ciśnień niezależnie od strony maszyny. Przykładowo w ciągniku współpracującym z pługiem jest możliwość ustalenia ciśnienia dla prawej strony, która jedzie w bruździe np. wartości 1.2 bara, a dla lewej strony która jedzie po caliźnie 0.9 bara. Wartości ciśnień można także zmieniać niezależnie od osi, co jest udogodnieniem podczas pracy z narzędziem zawieszonym na tylnym TUZie np. z rozsiewaczem.