Nowy model ciągników Claas rozszerza ofertę niemieckiego producenta w zakresie ciągników poniżej 140 KM. Jednocześnie całe portfolio Claasa jest teraz najbogatsze w historii: obejmuje 10 serii i 51 modeli ciągników, które wyposażone są w jednostki o mocy od 72 do 530 KM.

Gama ciągników Atos ma charakteryzować się przede wszystkim prostą techniką do codziennej pracy. Maszyna po raz pierwszy została zaprezentowana na wystawie rolniczej EIMA 2014 we Włoszech. Ale nie tylko to łączy niemiecką maszynę z tym państwem.

W ciągnikach zastosowano 3- i 4- cylindrowe jednostki Farmotion (produkcja włoskiego SDF) o pojemności 2,9 oraz 3,8 litra. Silniki są wyposażone w system wtrysku Common-Rail, turbosprężarkę z chłodzeniem powietrza i opcjonalnie w wentylator Visco. Oczyszczanie spalin odbywa się przez katalizator utleniania (DOC) oraz recyrkulację schłodzonych spalin (EGR). Jak zapewnia producent wysoki moment obrotowy do 436 Nm oraz moc do 109 KM gwarantuje elastyczny sposób jazdy ciągnika. Standardowe wyposażenie serii Atos obejmuje również pamięć liczby obrotów silnika.

Do nowych ciągników Claas oferuje 3 warianty przekładni: mechaniczną przekładnię do podstawowych zastosowań, przekładnię Twinshift z dwoma grupami biegów pełzających lub przekładnię Trishift z trzema grupami biegów pełzających. Przy wszystkich trzech wariantach przekładni można wybierać między mechanicznym przełączaniem nawrotnym i elektronicznym przełączaniem nawrotnym Revershift.

Szczególną cechą ciągnika Atos jest nowa funkcja Smart Stop dla wariantu przekładni z elektronicznym przełączaniem nawrotnym. Funkcja ta jest aktywowana poprzez naciśnięcie przycisku na desce rozdzielczej i zapewnia, że Atos zatrzymuje się przy naciśniętym hamulcu bez uruchomienia pedału sprzęgła. 

Tylny podnośnik może być sterowany mechanicznie i elektronicznie. Atos 300 cechuje się maksymalnym udźwigiem 4,8 t, a Atos 200 dźwiga 3,6 t. Opcjonalnie każda z maszyn może być wyposażona w przedni TUZ o udźwigu 1,9 tony.

Nowy Atos wyposażony jest w czterosłupkową kabinę, a wszystkie funkcje są przejrzyście rozmieszczone. Pierwsza seria ciągników Atos wejdzie na rynek w styczniu 2015 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!