Wyróżnikiem belki tnącej Max Cut jest wykonanie jej dolnej części z jednego kawałka materiału. Spód belki powstaje w wyniku wyciśnięcia przez prasę o nacisku 3000 ton. Jak zapewniają przedstawiciele firmy Claas, to rozwiązanie zapewnia belce maksymalną wytrzymałość.

Co ważne, dno belki oraz jej pokrywa obrabiane są razem, przez co ich elementy po wzajemnym skręceniu idealnie do siebie przylegają.

Dodatkowo, dzięki falistemu kształtowi, moduł tarczy tnącej może być mocno wysunięty do przodu. W połączeniu ze specjalnie ukształtowanymi zagłębieniami pomiędzy dyskami, listwa osiąga większą powierzchnię cięcia trawy. 

Nowa listwa tnąca Claas powstaje zgodnie z zasadą „śruby zamiast spawania". Jak mówią konstruktorzy kosiarek Claas, dzięki specjalnemu procesowi skręcania listwa osiąga wytrzymałość spawania, bez osłabiana materiału w wyniku zastoswania spawów.

Układ napędowy w nowej belce tnącej Max Cut, jest zaprojektowany tak, aby był gotowy do pracy już od 850 obr./min. Producent zapewnia, że umożliwia to zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 20 proc.

Podobnie jak w przypadku listwy tnącej P-Cut, w listwie Max Cut zastosowano system sabezpieczenia układu napędowego belki Safety Link. Obejmuje on zdefiniowany punkt obcinania na zębnikach tarcz tnących, w którym przy najechaniu tarczą na przeszkodę śruba ścina się. Dzięki temu następuje natychmiastowe zatrzymanie tarczy tnącej, a napęd główny może być dalej przekazywany, co zapobiega jego uszkodzeniu. Przedstawiciele Claas przekonują, że wymiana ściętego modułu Safety Link trwa kilka minut.

Nowa belka tnąca MAX CUT wypełniona jest smarem i nie wymaga wymiany środka smarującego, a czas poświęcony na jej przygotowanie do eksploatacji jest ograniczony do minimum.

Podobał się artykuł? Podziel się!