PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Claas Xerion – gigant z przekładnią bezstopniową

Claas Xerion – gigant z przekładnią bezstopniową

Claas zaprezentował podczas targów Agritechnica nowy model Xeriona. 500-konny gigant to najmocniejszy ciągnik na świecie wyposażony w przekładnię bezstopniową.



Nowy Xerion jest teraz oferowany jako modele: 4000, 4500 i 5000. Podstawowymi polami zadań nowych Xerionów są tak jak poprzednio ciężkie prace uprawowe, aplikacja gnojowicy i resztek pofermentacyjnych, praca w silosie a także przy rozdrabnianiu drewna i lesie.

Sprawdzona koncepcja „Trac" nie zmieniła się:
-cztery koła o równej wielkości na kierowanych osiach, średnica opon do 2,16 m
-bezstopniowy napęd jezdny przez ponad 530 KM
-prędkość maksymalna 50 km/h
-budowa z pełną ramą

Nowe maszyny są dostępne w trzech wariantach: TRAC (kabina stała po środku), TRAC VC (kabina obracana) oraz SADDLE TRAC (kabina stała z przodu). Ciągniki mogą pracować z różnymi urządzeniami zawieszanymi lub nabudowanymi.

Ważną nowością jest zastosowanie 6-cylindrowych silników Mercedes Benz. Na bazie technologii katalizatora SCR- spełniono wymagania normy emisji spalin Stage IV (Tier 4). Silniki z Common Rail osiągają maksymalny moment obrotowy już przy 1.300 obr/min i jest on stabilny w szerokim zakresie liczby obrotów. Xerion 4000 posiada pod maską silnik OM 470 LA o pojemności 11 litrów. Oba duże modele: Xerion 4500 i 5000 napędzane są przez OM 471 LA z pojemnością skokową 13 litrów.

Moce maksymalne silników nowych Xerionów to: 435, 490 i 530 KM

W ciągnikach Claas Xerion wprowadzono dwa warianty przekładni bezstopniowej: ZF Eccom 4.5 i Eccom 5.0. Podobnie jak dotychczas, ZF Eccom 4.5 dla modeli Trac oraz Trac VC obejmuje wiele funkcji, takich jak jazdę do przodu i do tyłu z pełną transmisją mocy oraz jazdę z prędkością maksymalną 50 wzgl. 40 km/h przy zredukowanej liczbie obrotów silnika.

Sprzęgło WOM należy do wyposażenia seryjnego a jako wyposażenie specjalne w ZF Eccom 4.5 dostępny jest napęd bocznikowy dla hydrauliki siłowej. Przez ten trzeci obieg hydrauliki można dodatkowo wykorzystywać do 90 kW mocy.

Korzystna cenowo i o prawie 700 kg lżejsza przekładnia ZF-Eccom 5.0 dostępna jest do wyboru z WOM lub bez niego. Prędkość maksymalna jest tu dla jazdy wstecz ograniczona do 30 km/h. ZF-Eccom 5.0 idealnie nadaje się do gospodarstw, gdzie Xerion Trac wykorzystywany jest do prac polowych. Właśnie z tego względu Claas oferuje wyposażenie do wyboru dla wszystkich modeli Trac, w Xerionie Saddle Trac 4000 jest to montowane seryjnie.

Wśród nowych szczegółów Xeriona należą między innymi poprzeczne jarzma między podłużnymi dźwigarami ramy, która teraz jest łączona śrubowo a nie spawana. Podnosi to obciążalność ramy przy pracy z nabudowaną, ciężką beczką do gnojowicy oraz z maszynami zawieszanymi.

Nowości widoczne są także z zewnątrz w jego charakterystycznym design. Jest węższy i bardziej dynamiczny mimo, że jego zasadnicze wymiary się nie zmieniły. Szczególne podoba się niewidoczna rura wydechowa. Została usunięta z pola widzenia kierowcy i teraz znajduje się po prawej stronie u dołu kabiny.

Istotnym życzeniem klientów uwzględnionym przy budowie nowej serii Xerion było zwiększenie komfortu jazdy. W nowych modelach wariantów Trac Trac VC, Claas proponuje do wyboru półaktywną amortyzację kabiny. Reguluje ona twardość resorowania w zależności od aktualnej sytuacji jezdnej i poprawia komfort jazdy. Półaktywna amortyzacja może być wybierana w trzech stopniach, odpowiednio do wykonywanej pracy: miękka, np. do jazdy po drogach, twarda, np. do pracy w polu oraz nieregulowana do zastosowań specjalnych, jak rozdrabnianie drewna. Drugim, ale równie ważnym tematem komfortu zastosowanym w nowej serii XERION są użyte przez CLAAS na życzenie klientów, nowe, ergonomiczne pedały.

W kabinie, obok terminala obsługowego CEBIS, drążka jezdnego CMOTION, kompatybilności z ISOBUS i powiązaniami Telematics, nowe Xeriony spełniają wszelkie wymagania, aby współpracować także z Toni, ICT oraz zarządzaniem zadaniami w przyszłościowej technologii komunikacyjnej między dołączoną maszyną a ciągnikiem.

Nowy Xerion będzie dostępny od stycznia 2014.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.80.81.223
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!